Афганистан

ریاست عمومی ترافیک طرزالعمل و رنگ جدید برای ‌تکسی‌‌های شهری تعیین کرد

ریاست عمومی ترافیک امارت اسلامی برای ‌تکسی‌‌های شهری رنگ و معیارهای جدیدی را تعیین کرده و می‌گوید که پس از سه ماه با تکسی‌ران‌هایی که از این معیارها پیروی نکنند برخورد قانونی می‌شود.

مسوولان این ریاست ادر نشست خبری در کابل طرزالعمل تازه‌ای را در قسمت فعالیت تکسی‌های شهری و روستایی معرفی کردند و افزودند که به منظور کاهش سطح جرایم، تمام مالکین تکسی‌ها بایومتریک می‌شوند.

حسیب الله مختار، رییس عمومی ترافیک، گفته است که نبود نظم و قانون در زمینه انتقالات یکی از مشکلات جدی است. از این‌رو، این ریاست طرزالعملی را در این زمینه تهیه کرده است.

رییس عمومی ترافیک افزود رنگی که برای تکسی‌ها انتخاب شده معیاری و دارای کود مشخص است که در کشور دیگری از آن برای تکسی‌ها استفاده نشده است.

از سویی هم، مولوی محمد نبی عمری، معاون وزارت امور داخله در این نشست گفته است اگر برای تکسی‌ها رنگ و شماره مشخص وجود داشته باشد، فساد، اختطاف و مشکلات نیز از بین خواهد رفت.

به گفته مسوولان در این ریاست، براساس این طرزالعمل جدید، ضمن اخذ تضمین معتبر از تکسی‌ران‌ها، رنگ تکسی نیز به تفکیک شهرها و روستاها تنظیم خواهد شد.

به گفته آنان، این طرزالعمل فردا (چهار شنبه، ۲۰ ثور) در مرکز و ولایات آغاز و برای مدت سه ماه ادامه خواهد داشت.

ریاست عمومی ترافیک همچنان هشدار داده است که در ختم میعاد تعیین شده با تکسی‌ران‌هایی که از این طرزالعمل تخلف کنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است که رنگ تکسی‌های شهری پیش از این ترکیبی از زرد و سفید بود.

 

Кнопка возврата наверх