АфганистанЭкономика

کار ساخت تونل‌های بند بخش‌آباد در فراه آغاز شد

کار ساخت تونل‌های بند بخش‌آباد ولایت فراه طی مراسمی با اشتراک مقام‌های امارت اسلامی آغاز شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی در مراسم افتتاحیه کار این تونل‌ها گفت که بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی افغانستان نیازمند کار زیاد است و تلاش‌ها برای پیشرفت در عرصه اقتصادی به‌گونه جدی آغاز شده است.

آقای برادر گفت که از تمامی امکانات موجود برای تکمیل کارهای باقیمانده بند بخش‌آباد استفاده خواهد شد.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا افزود که بند بخش‌آباد یک پروژه مهم و حیاتی برای ولایت فراه است و امارت اسلامی در قسمت تکمیل کردن این پروژه در کنار مردم فراه خواهد بود. او گفت: «ما این قول را فقط در کلام نمی‌دهیم بلکه در عمل با اخلاص فراوان امور را به پایان خواهیم رساند.»

ملا برادر در ادامه صحبت‌هایش افزود که هرچند امارت اسلامی وارث بسیاری از مشکلات افغانستان است که یکباره قابل حل نیست اما حل مشکلات مردم فراه را مسئولیت خود می‌داند.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرای امارت اسلامی افزود: «مردم فراه برای آمدن نظام اسلامی فداکاری های زیادی کرده اند، اکنون وظیفه ما است که به مشکلات آنها رسیدگی کنیم و پروژه‌های بزرگی را که مشکلات اقتصادی آنها را حل کند، تکمیل کنیم.»

ملا برادر در صحبت‌های به مردم افغانستان اطمینان داد که مقام‌های امارت اسلامی به آبادی و آبادانی کشور صادق و متعهد هستند.

در همین حال ملا عبداللطیف منصور سرپرست وزارت انرژی و آب در این مراسم گفت که برای ساخت این بند به درخواست مردم فراه حساب بانکی افتتاح شده است.

گفتنی است که بند بخش آباد ولایت فراه ظرفیت آبیاری ۶۸ هزار و ۵۹۰ هکتار زمین کشاورزی را دارا است که از طریق دو کانال که یکی ۵۰ کیلومتر و دیگری ۵۲ کیلومتر طول دارد انجام خواهد شد.

Кнопка возврата наверх