Афганистан

مقام‌های محلی غور: سیلاب‌ها در این ولایت میلیون‌ها افغانی خساره وارد کرده است

مقام‌های محلی امارت اسلامی در ولایت غور می‌گویند که سیلاب‌های اخیر در این ولایت میلیون‌ها افغانی خساره بر مردم وارد کرده است.

عبدالواحد حماس، سخنگوی والی امارت اسلامی در غور با نشر توییتی گفته که در نتیجه جاری شدن سیلاب‌ در ولسوالی‌های پسابند و تیوره این ولایت یک زن جان باخته و 32 باب مسجد، خانه و مدرسه و 72 باب دکان تخریب شده است.

به گفته منبع، خسارات بجامانده از سیلاب‌های اخیر در این دو ولسوالی ولایت غور بیش از 6 میلیون 152 هزار افغانی برآورد شده است.

سخنگوی والی امارت اسلامی در غور افزوده که در نتیجه این سیلاب‌ها 5895 جریب زمین زراعتی، 1105 حلقه چاه آب، جشمه و کاریز، 21942 درخت و 202 بند آب تخریب شده است.

حماس افزوده که ۶ باب آسیاب و ۱۴ پل و پلچک نیز در اثر سیلاب‌های اخیر در این ولسوالی‌های غور تخریب و نابود شده است.

گفتنی است که حوادث طبیعی به شمول زلزله، سیلاب و بارندگی‌های موسمی در ولایت‌های مختلف افغانستان تلفات جانی و خسارات مالی هنگفتی را در پی داشته است.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امارت اسلامی به روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که در جریان یک ماه گذشته ۴۲ تن در اثر حوادث طبیعی در افغانستان جان باخته است.

به گفته شفیع‌الله رحیمی، سخنگوی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی امارت اسلامی، این افراد در جریان یک ماه گذشته در اثر حوادث طبیعی شامل زلزله، سیلاب و بارندگی‌های شدید جان شان را از دست داده اند.

به گفته آقای رحیمی ۴۵ تن دیگر در اثر این رویدادها که در ولایت‌های کاپیسا، میدان وردک، تخار، بدخشان، غور، قندهار، کنر، نورستان، لغمان، پکتیا، خوست، دایکندی و ننگرهار رخ داده زخمی شده اند.

Кнопка возврата наверх