мир

Пакистанец Имран Хан и его жена предстали перед судом

عمران خان نخست وزیر زندانی سابق پاکستان و همسرش در مقابل یک قاضی در یک دادگاه عالی امنیتی در نزدیکی اسلام آباد حاضر شدند.

عمران خان نخست وزیر زندانی سابق پاکستان و همسرش روز سه شنبه در دادگاهی در نزدیکی اسلام آباد حاضر شدند و در یک پرونده اختلاس مبنی بر اینکه آنها در ازای دریافت مبالغ هنگفتی از یک سرمایه دار املاک و مستغلات هدیه زمین را پذیرفته اند، بی گناه هستند. پول، مقامات گفتند.

این دومین موردی است که خان و همسرش بوشرا بی‌بی را به اتهام فسادی که گفته می‌شود در زمانی که ستاره سابق کریکت تبدیل به یک سیاستمدار اسلام‌گرا شده بود، متهم می‌کند.

دادستان ها این زوج را متهم می کنند که از خیریه خانواده خود برای راه اندازی دانشگاهی در زمینی که ملک ریاض به آنها هدیه داده است، استفاده کرده اند. به نوبه خود، ظاهراً به تاجر 190 میلیون پوند انگلیس (240 میلیون دلار) پول شسته شده داده شد که توسط مقامات انگلیسی به پاکستان بازگردانده شد.

خان که در آوریل 2022 با رای عدم اعتماد در پارلمان برکنار شد، در حال حاضر در حال گذراندن چندین دوره زندان است و حدود 170 پرونده حقوقی علیه وی به اتهامات مختلف از فساد تا تحریک مردم به خشونت و تروریسم در دست بررسی است. این زوج پیش از این نیز در یک پرونده اختلاس به اتهام فروش هدایای دولتی در دوران مسئولیت خود محکوم شده بودند.

خان ارتکاب تخلف را انکار کرده و از زمان بازداشتش در سال گذشته تاکید کرده است که تمام اتهامات علیه او توطئه ای از سوی رقبای او برای جلوگیری از بازگشت او به قدرت است.

او از شرکت در انتخابات پارلمانی 8 فوریه که در آن رقبای او از حزب مسلم لیگ پاکستان یا PML-N به عنوان بزرگترین حزب در مجلس ملی یا مجلس پایین ظاهر شدند، منع شد. رقیب خان، نخست وزیر پیشین شهباز شریف، اکنون در مسیر تشکیل یک دولت ائتلافی در هنگام تشکیل جلسه افتتاحیه پارلمان در روز جمعه است.

روز سه‌شنبه، خان در دادگاه امنیتی عالی که در داخل زندان آدیالا در شهر پادگانی راولپندی درست خارج از اسلام‌آباد تشکیل شده بود، به قاضی آورده شد، جایی که او همزمان در حال گذراندن دوران حبس خود است.

بی بی که در خانه این زوج در اسلام آباد زندانی است با کاروان امنیتی به دادگاه آورده شد. تیم حقوقی خان گفت که این زوج پس از خواندن آخرین اتهام برای آنها و قاضی رسیدگی به این پرونده را به ماه آینده موکول کرد.

به‌طور جداگانه، خان و بی‌بی نیز به اتهام نقض قوانین ازدواج در مراسم ازدواجشان در سال 2018، به دلیل اینکه زمان کافی بین طلاق قبلی بی‌بی و ازدواج آنها سپری نشده است، هر کدام به هفت سال زندان محکوم شده‌اند.

حزب تحریک انصاف پاکستان، روند روز سه شنبه را محکوم کرد و به این دلیل شکایت کرد که تیم حقوقی خان دسترسی محدودی به وی داشته و رسانه ها از پوشش محاکمه منع شده اند.

خان تاکنون به اتهام فساد مالی، افشای اسرار رسمی و نقض قوانین ازدواج در سه حکم جداگانه محکوم و به ترتیب به ۱۰، ۱۴ و ۷ سال محکوم شده است. طبق قوانین پاکستان، او باید این مدت را به طور همزمان سپری کندبه این معنی که طولانی ترین مدت مجازات.

خان در حال استیناف همه محکومیت ها است.

Кнопка возврата наверх