AfganistanDünya

زمین لرزه در چین: حداقل ۶۵ کشته

در پی زمین لرزه ۶.۸ ریشتری که در استان سیچوان چین رخ داد، دست کم ۶۵ نفر جان باختند. اعلام شد پس لرزه ها در منطقه همچنان ادامه دارد، حداقل ۱۲ نفر مفقود شده اند و تلاش های جستجو و نجات زیر آوار ادامه دارد.

بر اساس گزارش تلویزیون دولتی چین، پس از زلزله ای که استان سیچوان در جنوب غربی چین را لرزاند، حداقل ۶۵ نفر کشته شدند.
یک روز پس از زمین لرزه ۶.۸ ریشتری که توسط سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) منطقه جنوب غربی چنگدو، پایتخت سیچوان را لرزاند، رسانه های دولتی گزارش دادند که پس لرزه ها هنوز ادامه دارند.
این در حالی است که گفته شد در این زمین لرزه تاکنون ۲۴۸ نفر مجروح و حداقل ۱۲ نفر ناپدید شده اند.
USGS گزارش داد که مرکز این زمین لرزه در ۴۳ کیلومتری جنوب شرقی کانگدینگ، شهری با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده است. تخمین زده می شود که بیش از یک میلیون نفر از ساکنان مناطق اطراف پس از زلزله لرزش متوسطی را تجربه کردند.
از سوی دیگر برخی از منازل مسکونی نیز در این زلزله آسیب جدی دیدند. تيرهاي آجري و چوبي تقريباً تمام ساختمانهاي منطقه تخريب شده بود.
از سوی دیگر، سیچوان، استانی با ۸۴ میلیون نفر جمعیت، پیش از وقوع زلزله شدید با تابستان بسیار سختی دست و پنجه نرم می کرد. این ایالت در دو ماه گذشته شاهد خشکسالی و بدترین موج گرما در ۶۰ سال گذشته بوده است.
در سال ۲۰۰۸، زلزله ای به بزرگی ۷.۹ ریشتر سیچوان را لرزاند و حدود ۹۰۰۰۰ نفر کشته شدند. سال گذشته بر اثر زمین لرزه ۶ ریشتری در این ایالت سه نفر کشته و ۶۰ نفر مجروح شدند.

منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

Başa dön tuşu