Afganistan

مبارزه طالبان با پنجشیری بودن؛ سه کارمند پنجشیری ریاست احصاییه بازداشت شدند

منابع محلی در کابل از بازداشت سه نفر از کارمندان اداره احصاییه و معلومات وجود داشته و می‌گویند این افراد توسط طالبان دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، این سه نفر به نام‌های عبدالرب سلطانی، عبدالرحمان سلطانی و نقیب‌الله ولی‌زاده از اهالی ولایت پنجشیر بوده‌اند که طی روزهای اخیر از محل کارشان در کابل بازداشت شده‌اند. گفته می‌شود طالبان آن‌ها را به دلیل «پنجشیری» بودن دستگیر کرده‌ است.

این در حالی است که طالبان طی روزهای اخیر بازداشت غیرنظامیان را در کابل و ولایت‌های شمالی افزایش داده و بر اساس گزارش‌های منابع محلی، تعدادی دیگر از شهروندان نیز در ولایت‌های مختلف توسط این گروه بازداشت شده‌اند. آمار دقیق بازداشت‌شدگان مشخص نیست.

براساس آمار منتشر شده، در جریان یک ماه گذشته، طالبان دست‌کم ۴۵ نفر را در تخار، ۲۶ نفر را در بدخشان و بیش از ۳۰ نفر را در بغلان بازداشت کرده‌اند.

انگیزه طالبان از این موج بازداشت‌ها مبهم باقی مانده است. منابع محلی می‌گویند طالبان افراد را به بهانه‌های مختلف بازداشت و سپس در ازای دریافت وجه نقد آزاد می‌کنند. این روند بازداشت‌های خودسرانه موجب نگرانی شدید شهروندان شده است.

Başa dön tuşu