Dünya

Amerikan üniversitelerinde öğrenci protestolarının yayılması ve polise şiddet uygulanması

اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف امریکا که جنگ در غزه را محکوم می‌کنند با سرکوب گسترده از سوی نیروهای امنیتی، احتمال تعلیق دانشجویان از سوی دانشگاه و بازداشت از سوی پولیس این کشور مواجه شده است.

گاردین در گزارشی که امروز (پنج‌شنبه، ۲می) منتشر شده به ابعاد مختلف این اعترضات پرداخته که نشان می‌دهد در سراسر ایالات متحده امریکا گسترش یافته و دانشجویان زیادی با این اعترضات همراه شده‌اند.

طبق گزارش گاردین، تنها در دانشگاه کالیفرنیا صدها پلیس با تجهیزات ضدشورش دانشجویان معترض را محاصره کرده‌اند و تاکنون بیش از هزار نفر از حامیان اردوگاه حامی فلسطین در کالیفرنیا توسط پلیس دستگیر شدند.

در سایر دانشگاه‌های امریکا به شمول دانشگاه لاس انجلس نیز صف طولانی از پولیس در مقابل دانشجویان معترض تشکیل شده و دستور بازداشت بیش از هزار دانشجو صادر شده است.

گاردین این اعتراضات دانشجویی را بزرگ‌ترین اعتراضات دانشجویی از زمان تظاهرات ضد جنگ ویتنام در دهه 1960 تاکنون عنوان کرده و نوشته است که دانشجویان در سراسر ایالات متحده خواستار آتش‌بس در غزه و خروج دانشگاه‌های‌شان از شرکت‌های اسرائیلی و شرکت‌های تامین‌کننده تسلیحات برای ارتش اسرائیل شده‌اند.

 

Başa dön tuşu