Afganistan

Bekçi hükümet Badakhshan'daki kuvvetlerinin yapısını değiştiriyor

در پی اعتراض‌های مردمی در دو ولسوالی بدخشان، وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست گفته است که آنان ساختار نیروهای خود را در این ولایت تغییر می‌دهند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی داخله‌ی امارت اسلامی در صحبت با بی‌بی‌سی افزوده که آنان خواست‌های معترضان بدخشان را پذیرفته و قرار است نیروهای جدید را در این ولایت جایگزین کنند.

آقای قانع همچنان گفته که قاتلان دو فرد کشته شده در پی اعتراضات در مقابل تخریب کشت کوکنار در بدخشان به محکمه معرفی خواهند شد. از سوی هم، باشندگان این دو ولسوالی بدخشان خواهان محاکمه شدن دو فرد کشته شده از سوی امارت اسلامی در یک دادگاه اختصاصی هستند.

دو نفر در ولسوالی‌های درایم و ارگو بدخشان در نتیجه‌ی تیراندازی کشته و یکی دیگر زخمی شدند.

ارگو یکی از ولسوالی بدخشان است که بیشترین کشت خشخاش در آنجا وجود دارد. سخنگوی وزارت داخله‌ی حکومت سرپرست می‌گوید که پیکار با کوکنار در این ولایت ادامه دارد و وضعیت به حالت عادی برگشته است.

گفته می‌شود هشت نفر نیز در این اعتراض‌ها بازداشت شده و هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت، لوی درستیز امارت اسلامی به بدخشان اعزام شده است تا تنش‌ها را از راه گفتگو حل کنند.

معترضان از چند روز به این‌سو در ولسوالی‌های درایم و ارگو بدخشان پس از کشته شدن افراد ملکی و هجوم به کشت‌زارهای کوکنار، خواهان اخراج «نیروهای غیر بومی» از این ولایت هستند.

 

Başa dön tuşu