AfganistanEkonomi

Afganistan'da Kazakistan Ticaret Odası açıldı

وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست از افتتاح خانه تجارت قزاقستان در افغانستان به منظور افزایش مبادلات تجاری و رونق اقتصادی در کشور خبر داده است.

این وزارت روز(سه‌شنبه، ۱۸ ثور) با نشر خبرنامه‌ی گفته که این اتاق با حضور نورالدین عزیزی، وزیر صنایع و تجارت حکومت سرپرست و شماری دیگر از مقامات حکومتی در هرات افتتاح شده است.

در خبرنامه به نقل از آرمان یوسینتاف، رییس خانه تجارت قزاقستان در افغانستان آمده است که «هدف جمهوری قزاقستان از افتتاح خانۀ تجارت افزایش حجم و ارزش مبادلات تجارتی میان دو کشور میباشد.»

او افزوده است که « جمهوری قزاقستان علاقمند گسترش روابط تجارتی با امارت اسلامی افغانستان است.»

همچنین سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست افتتاح این خانه را «گام مثبت و موثر در تحکیم و توسعه روابط تجارتی میان دو کشور» خوانده است.

به گفته این وزارت نشست های تجارتی دو جانبه ‏و نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در شهر آستانۀ کشور قزاقستان در سال ۱۴۰۲ صا درات افغانستان به قزاقستان پس از سفر‌های رسمی مقامات دو کشور افزایش یافته است.

ازسوی‌هم وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست از امضا بیش از ۱۰ قرارداد و دو تفاهمنامه میان شرکت‌های افغانستان و ترکمنستان خبر داده است.

این در حالی است که در دوسال گذشته روابط تجارتی میان حکومت سرپرست و کشور‌‌های همسایه افغانستان از ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان افزایش یافته است.

 

Başa dön tuşu