افغانستان

طالبان حدود ۱۰۰ تن را پس از درگیری اخیر در سالنگ بازداشت کرده‌اند

منابع محلی می‌گویند که پس از درگیری‌ اخیر میان طالبان و نیروهای جبهه آزادی در پروان، این گروه دست‌ کم ۱۰۰ تن از باشنده‌گان ولسوالی سالنگ را بازداشت کرده‌اند.

منابع روز جمعه، ۲۵ حمل، می‌گویند که این شمار از افراد در دو روز گذشته از بخش‌های مختلف سالنگ به اتهام همکاری با جبهه‌های نظامی ضد این گروه بازداشت شده‌اند.

طالبان با اعزام صدها جنگ‌جو و بازداشت غیرنظامیان در ولسوالی سالنگ، در پی شناسایی همکاران احتمالی جبهه‌های مخالف این گروه هستند.

افزون بر این، طالبان در دو روز گذشته بازرسی‌های خانه‌به‌خانه را در بخش‌های مختلف این ولسوالی آغاز کرده و مردم‌ محل را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند طوری که شماری از خانواده‌ها به دلیل هراس از طالبان مجبور به فرار از محل زنده‌گی شان شده‌اند.

از سوی هم، طالبان اجازه برگزاری نماز جنازه فهیم سالنگی از فرماندهان ارشد جبهه آزادی را به خانواده‌اش در منطقه قلاتک این ولسوالی نداده‌اند.

به گفته منابع، طالبان با خشونت مانع مردم محل که قصد برگزاری نماز جنازه سالنگی را داشتند، شده‌اند.

در همین حال، منابع مدعی‌اند که طالبان تنها به زنان خانواده فهیم سالنگی اجازه انتقال جسد وی از محل درگیری‌ را داده‌ بودند.

طالبان تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

گفتنی‌ است که فهیم سالنگی عضو جبهه آزادی، همراه با دست‌ کم شش‌ تن از اعضای دیگر این جبهه، دوشنبه‌شب، ۲۱ حمل، در پی درگیری با طالبان در کوه‌های ولسوالی سالنگ ولایت پروان کشته شد.

واپس اوپر کے بٹن پر