افغانستان

سفر معاون ستاد ارتش ایران به کابل همزمان با افزایش تنش‌ها بر سر آب

هم‌زمان با افزایش تنش‌های لفظی میان کابل و تهران بر سر مسایل مربوط به آب، وزارت دفاع امارت اسلامی از سفر معاون ستاد کل ارتش ایران به کابل خبر داده است.

وزارت دفاع طالبان به روز شنبه، ۳۰ ثور با نشر اعلامیهٔ گفته بهرام حسینی مطلق، معاون ستاد کل نیروهای مسلح ایران در رأس یک هیأت به کابل سفر کرده و با حاجی مالی خان صدیق، معاون لوی درستیز قوای مسلح امارت اسلامی دیدار کرده است.

براساس اعلامیه دو طرف در این دیدار روی مسایل مرزی، تقویت همکاری‌های مشترک و حل مشکلات شان از طریق گفتگو و مراجع زیربط تاکید کرده‌اند.

بر اساس اعلامیه، معاون لوی درستیز امارت اسلامی در این دیدار گفته که امارت اسلامی همواره خواهان روابط نیک با ایران بوده و به همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف متعهد است.

در اعلامیه آمده که هیأت ایرانی، تعهدات دو کشور را در زمینه های مختلف مثبت ارزیابی کرده و از تحکیم روابط میان دو کشور اطمینان دادند.

وزارت دفاع امارت اسلامی گفته که مسولان سرحدی وزارت امور داخله، وزارت سرحدات و قبایل، وزارت زراعت و اراضی امارت اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.

این در حالی است که افزایش بحران کم‌آبی در ایران و کاهش میزان بارندگی و آب در افغانستان به دلیل خشکسالی و‌تغییرات اقلیمی، منجر به تیرگی روابط و تنش‌های لفظی میان مقام‌های امارت اسلامی و مقام‌های ایران شده است.

تا جای که اظهارات غیر رسمی مقام‌های دو طرف، اخیرا جایش را به اعلامیه‌های رسمی با محتواهای شدیدتر و جدی‌تر داده است.

واپس اوپر کے بٹن پر