دنیا

اسرائیل اعضای خانواده خبرنگار الجزیره را کشت

همسر و دو فرزند وائل الدحدوح، خبرنگار شبکه الجزیره در حمله اسرائیل به اردوگاه پناهجویان النصیرات در مرکز نوار غزه به قتل رسیدند

شبکه الجزیره قطر روز چهارشنبه گزارش داد: بر اثر بمباران اسرائیل به اردوگاه پناهجویان النصیرات در مرکز نوار غزه جایی که خانواده وائل الدحدوح، خبرنگار شبکه الجزیره در آن آواره شده‌بودند، همسر، پسر و دخترش جان باختند.

شبکه قطری تصاویری از نگاه خداحافظی الدحدوح به پسرش پخش کرد که تعدادی از شهروندان دور او جمع شده و به او تسلیت گفتند.

الدحدوح پس از از دست دادن دختر کوچکش بر اثر بمباران خانه‌اش توسط ارتش اسرئيل، در یک کلیپ ویدئویی ظاهر شد و گفت: این اشک انسانیت است نه اشک بزدلی و فروپاشی و اجازه دهید اشغالگری شکست بخورد.

او همچنین با گریه با پسرش گریه خداحافظی کرد و گفت: «از بچه‌ها از ما انتقام می‌گیرند! (اشاره به ارتش اسرائیل)ما متعلق به خدا هستیم و برمی‌گردیم.»

محمد معاوض، سردبیر الجزیره، در مورد این حادثه گفت: «همسر وائل الدحدوح، روزنامه‌نگار کهنه‌کار، پسر و دخترش در حمله هوایی اسرائیل که پناهگاهی را هدف قرار داده بود، کشته شدند. وائل این خبر را در حالی دریافت کرد که در حال پوشش خبری حملات اسرائیل به غزه بود!

تاکنون هیچ اظهارنظری از طرف اسرائیلی در مورد بمباران خانه خانواده خبرنگار الجزیره منتشر نشد.

ارتش اسرائیل برای نوزدهمین روز به هدف قرار دادن غزه با حملات شدید هوایی ادامه می دهد که کل محله ها را ویران کرد و 6546 فلسطینی از جمله 2704 کودک، 1584 زن و 295 سالمند را کشت و 17439 نفر را مجروح کرد و بیش از 1600 زیر آوار مفقود شده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت اسرائیل، جنبش حماس بیش از 1400 اسرائیلی را کشت و 5132 نفر را زخمی کرد. همچنین بیش از 200 اسرائیلی از جمله نظامیان بلندپایه را اسیر کرد و می خواهد آن‌ها را با بیش از 6000 فلسطین یزندانی از جمله کودکان و زنان در زندان های اسرائیل مبادله کند.

واپس اوپر کے بٹن پر