افغانستاندنیاحقوق انسانزندگی

8 ممالک اور یورپی یونین کے نمائندوں نے افغانستان میں انسانی حقوق پر تشویش کا اظہار کیا۔

نمایندگان هشت کشور و اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک "نگرانی" خود را در مورد وضعیت حقوق بشر در افغانستان ابراز کرده و خواستار رفع محدودیت ها از جمله ممنوعیت تحصیل و اشتغال زنان شده اند.

نمایندگان و نمایندگان ویژه کانادا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، نروژ، بریتانیا و ایالات متحده پس از پایان نشست در رم بیانیه مشترکی صادر کردند.

در این بیانیه تاکید شده است که محدودیت ها و محرومیت زنان و دختران از زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در افغانستان ناقض حقوق مردم افغانستان و تعهدات بین المللی است که تأثیر عمیقی بر تضعیف اقتصادی و توسعه ای بلندمدت دارد. کشور.

علاوه بر این، نمایندگان این کشورها وضعیت بشردوستانه در افغانستان را وخیم توصیف کرده و خواستار حمایت از تلاش های بشردوستانه شده و بر ادامه کمک ها به فعالیت های بشردوستانه افغانستان تاکید کردند.

در بخشی از بیانیه نمایندگان هشت کشور، آنها بار دیگر بر ضرورت گفتگوی مشورتی ملی شفاف، فراگیر و معنادار در افغانستان تاکید کرده و بر حمایت از حقوق هر شهروند افغانستان به‌ویژه حقوق زنان تاکید می‌کنند. و دختران به آموزش، اشتغال و مشارکت عمومی.

بر اساس آمار ذکر شده در اعلامیه، ۲۹ میلیون نفر در افغانستان به کمک فوری نیاز دارند.

لازم به ذکر است که تاکنون مقامات اداره طالبان افغانستان به این بیانیه مشترک نمایندگان هشت کشور واکنشی نشان نداده اند.

واپس اوپر کے بٹن پر