افغانستانمعیشت

مسدود شدن گذرگاه تورخم به روی بیماران بدون پاسپورت و ویزا

همزمان با اجرای طرح دولت موقت پاکستان مبنی بر اخراج شهروندان اهل افغانستان از این کشور، مسوولان محلی حکومت سرپرست از مسدود شدن گذرگاه تورخم به روی بیماران بدون پاسپورت و ویزا خبر داده است.

ریاست اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست در ولایت ننگرهار با نشر اعلامیه‌ای گفته است که گذرگاه تورخم به روز جمعه دهم، عقرب به روی بیماران فاقد اسناد قانونی همچو ویزا و پاسپورت مسدود شده است.

پیش از این مرزبانان گذرگاه تورخم پس از تاییدی وزارت صحت عامه، حکومت سرپرست به بیماران فاقد پاسپورت و ویزا اجازه ورود به این کشور می‌دادند.

این درحالی است که به اساس گزارش‌ها، سالانه هزاران افغان به ویژه بیماران مبتلا به سرطان که بیماری‌شان در افغانستان قابل علاج نیست، برای درمان به کشورهای منطقه و همسایه به ویژه پاکستان می‌روند.

دولت پاکستان این تصمیم را درحالی اجرا کرده است که پیش از این دفتر حقوق بشر سازمان ملل از دولت پاکستان خواسته استه بود که برای جلوگیری از «فاجعه حقوق بشری» روند اخراج پناهجوها را متوقف کند.

این درحالی است که دادگاه عالی پاکستان گزارش داده است که دادگاه این کشور روز جمعه،دهم قوس بررسی درخواست فعالان حقوق بشر مبنی بر توقف اخراج پناهجویان اها افغانستان را از کشور پاکستان آغاز کرده است.

 

واپس اوپر کے بٹن پر