افغانستانمہاجریندنیا

متقی: ایران برای بهتر زیستن مهاجرین افغان سهولت ایجاد خواهد کرد

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی در حین بازدید از قونسلگری افغانستان در مشهد گفته است که ایران برای زندگی کردن مهاجرین اهل افغانستان در این کشور سهولت ایجاد خواهد کرد.

خبرگزاری باختر که وابسته به امارت اسلامی می‌باشد روز سه‌شنبه، پنجم جدی در صفحه ایکس گفته است که امیر خان متقی ، سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی در حاشیه سفر‌اش به ایران از قونسلگری افغانستان در شهر مشهد دیدار کرده است.

در گزارش خبرگزاری باختر آمده است که امیر خان متقی با شماری از مهاجران، تجار و روحانیون اهل افغانستان مقیم آن‌ شهر نیز دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار متقی افزوده است که ایران⁩ در زمینه‌های تجارت و ترانزیت، همچنان «زمینه سازی بهتر برای زندگی مهاجرین افغان سهولت‌های را ایجاد خواهد کرد.»

این درحالی است که سرپرست وزارت امور خارجه امارت اسلامی برای اشتراک در یک کنفرانس سیاسی و مشورتی در مورد فلسطین، به تازگی به کشور ایران رفته است و این سخنان را در شهر مشهد مطرح کرده است..

امیر خان متقی طی این این دیدار درحالی این سخنان را مطرح کرده است که در ماه‌های گذشته روند بازداشت و اخراج مهاجران غیرقانونی افغانستان در کشور‌های ایران و پاکستان افزایش یافته است.

به تازگی مسوولان محلی امارت اسلامی در ولایت نیمروز نیز اعلام کرده‌اند که ایران ۵۲ شهروند افغانستان را از زندان «الغدیر» در شهر زاهدان آن کشور به روز دوشنبه روز گذشته آزاد کرده‌اند.

واپس اوپر کے بٹن پر