Afghanistandie Welt

مک کارتی به عنوان رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا سوگند یاد کرد

پس از پانزدهمین دور رای گیری در مجلس سفلی کنگره آمریکا، کوین مک کارتی جمهوری خواه مجلس نمایندگان که به عنوان رئیس جدید مجلس انتخاب شده بود، سوگند یاد کرد.

او قبل از شروع اولین سخنرانی خود در مجلس سوگند یاد کرد و تاکید کرد که اولین مسئولیت او به عنوان رئیس مجلس در قبال کشورش است نه حزب یا کنگره.

مک کارتی سپس در اولین سخنرانی خود با طنز گفت:انتخاب آسانی بود، نه.با کلمات شروع شد. کوین مک کارتی گفت: «آنچه امروز، هفته آینده، ماه آینده، سال آینده اینجا انجام می‌دهیم، مسیر همه چیز را تعیین می‌کند.» گفت.

مک کارتی با اشاره به «رقابت اقتصادی» چین و آمریکا اظهار داشت که می‌خواهد این رقابت به نفع کشورش باشد.

مک کارتی گفت: «در مورد حزب کمونیست چین، ما یک کمیته منتخب دو حزبی در این مورد تشکیل خواهیم داد تا چگونگی بازگرداندن صدها هزار شغلی که به چین می رود را بررسی کنیم و سپس در این رقابت اقتصادی پیروز خواهیم شد». . او گفت.

از بایدن به مک کارتی تبریک می گویم

در همین حال، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به مک کارتی تبریک گفت. بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن به مک کارتی تبریک گفت و گفت: «مردم ایالات متحده از رهبرانشان انتظار دارند کشور را به گونه ای اداره کنند که نیازهای آنها را بالاتر از هر چیز دیگری قرار دهد و این کاری است که ما اکنون باید انجام دهیم». ارزیابی خود را انجام داد.

بایدن با اشاره به اینکه آماده همکاری با جمهوری خواهان است و از جمهوری خواهان نیز همین انتظار را دارد، گفت: اکنون که رهبری مجلس نمایندگان قطعی شده است، زمان شروع این روند فرا رسیده است. از عبارت استفاده کرد

لحظات پرتنشی در تور چهاردهم رخ داد

تنش ها در مناظره مک کارتی و مخالفان حزبش در چهاردهمین رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در مجلس نمایندگان که جمهوری خواهان در اکثریت هستند بالا گرفت.

مک کارتی که فکر می کرد اکثریت لازم را برای پیروزی دارد، ناامید از از دست دادن مجدد رای، به سمت صندلی های مخالفان حزب حرکت کرد.

در همین حال، مت گاتز جمهوری خواه، که رهبری اپوزیسیون حزب را بر عهده داشت، با تکان دادن انگشت برای مک کارتی واکنش نشان داد. در حالی که مک کارتی در حال بازگشت به محل خود بود، نام دیگری از جمهوری خواه شروع به فریاد زدن بر سر اعضای حزب مخالف کرد، یکی دیگر از اعضای حزب سعی کرد دوست خود را که دهانش را برای سکوت بسته بود، عقب بکشد.

مک کارتی در رای پانزدهم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد

در چهارمین روز رای گیری که از ساعت 22:00 به وقت واشنگتن آغاز شد و از زمان اعلام آن نیم ساعت پس از نیمه شب تا روز بعد تمدید شد، مک کارتی، رهبر اکثریت جمهوری خواهان، به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد. 216 رای.

از دور اول، دموکرات ها با 212 رای به نامزد خود، حکیم جفریس، رأی دادند، اما به دلیل اختلاف نظر اکثریت جمهوری خواهان، مک کارتی نتوانست اکثریت لازم را برای انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور کسب کند.

آخرین باری که این اتفاق در تاریخ آمریکا رخ داد 100 سال پیش بود. نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان، قرار است روز دوشنبه این سخنرانی را به مک کارتی تحویل دهد. سپس نمایندگان با ادای سوگند می توانند فعالیت قانونگذاری خود را آغاز کنند.

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"