el mundo

دور دوم رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در خارج از کشور: رکورد روز اول تمام دوران شکسته شد

برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در 28 اردیبهشت، روند رای گیری ثبت نام کنندگان در فهرست انتخابات خارجی ادامه دارد.

از روز گذشته بیش از 530 هزار نفر در نمایندگی ها و گمرکات پای صندوق های رای رفتند. رکورد روز اول تمام دوران در رای گیری در خارج از ترکیه شکسته شد.

رای دهندگان مقیم خارج از کشور برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق های رای هستند.

به گزارش تی آر تی هابر، در اولین روز رای گیری که از 30 اردیبهشت در دفاتر نمایندگی و گمرکات خارجی آغاز شد، 510 هزار و 926 رای دهنده رای خود را به صندوق انداختند. در گمرک مجموعا ۱۹ هزار و ۴۷۷ نفر پای صندوق های رای رفتند.

به این ترتیب، در پایان اولین روز در خارج از ترکیه، جایی که صندوق های رای از سال 2014 برپا شده است، در مجموع 530403 نفر رای دادند و رکورد اولین روز رای گیری را شکست.

در آلمان که بیشترین تعداد رای دهندگان ترک در آن قرار دارند، تعداد کسانی که در روز اول پای صندوق های رای رفتند از 200 هزار نفر گذشت.

کشورها به تدریج بسته خواهند شد

رای گیری در 39 کشور از جمله بوسنی و هرزگوین، چین، ازبکستان، عراق، ایران، قرقیزستان، مقدونیه شمالی، ترکمنستان و اوکراین تا امشب ادامه دارد.

صندوق های رای ۱۵ کشور از جمله آلبانی، آذربایجان، بلغارستان، اسرائیل، اسپانیا، قزاقستان، روسیه و عربستان سعودی تا عصر فردا باز خواهد بود.

رای دهندگان در فنلاند تا عصر روز 23 مه می توانند رای دهند.
رای گیری در 24 ماه مه در 17 کشور از جمله ایالات متحده آمریکا، آلمان، بلژیک، فرانسه، انگلیس، ایرلند، جمهوری ترک قبرس شمالی و یونان پایان خواهد یافت.

در انگلستان، صندوق های رای در شهرهای منچستر، لستر و ادینبورگ و همچنین پایتخت لندن برپا شد.

صف های طولانی در این انگلستان تشکیل شد که بیش از 127 هزار رای دهنده ثبت نام کرده اند. در 12 کشور از جمله برزیل، کره جنوبی، استونی، کوزوو و صربستان، رأی گیری فقط امروز امکان پذیر خواهد بود.

Botón volver arriba