el mundoderechos humanos

امریکا به شهروند خود هشدار داد تا به افغانستان سفر نکنند

وزارت خارجه ایالت متحده امریکا به تمامی شهروندان خود از سفر به افغانستان هشدار داده تاکید کرده که خطر بازداشت شهروندان این کشور در افغانستان وجود دارد.

این وزارت روزسه‌شنبه، بیست‌وهشتم قوس با نشر اعلامیه‌ی گفته که گروههای تروریستی در افغانستان فعال هستند.

در اعلامیه‌ی این وزارت ادعا شده که به فعالیت‌های خارجی‌ها در افغانستان «مشکوک» دیده می‌شود و نیرو‌های امدادی و بشردوستانه مورد « آزار و اذیت» « و «بازداشت» از سوی امارت اسلامی قرار گرفته‌اند.

وزارت خارجه‌ی امریکا افزوده است که «حتی اگر در مراجع مربوطه برای انجام تجارت ثبت نام کرده باشید، خطر بازداشت زیاد است. بازداشت می‌تواند طولانی باشد و در حین بازداشت، شهروندان ایالات متحده دسترسی محدودی به مراقبت‌های صحی دارند یا ممکن است، مورد آزارواذیت فیزیکی قرار بگیرند.»

به گفته وزارت خارجه امریکا این کشور پس سال ۲۰۲۱ میلادی فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق در آورده و حکومت‌ این کشور نمی تواند ، خدمات عاجل را به شهروندان امریکایی در افغانستان ارایه کند.

بر اساس اعلامیه‌ی است این وزارت آنان نمی توانند با شهروندان امریکایی که در زندان هستند تماس برقرار کنند.

پیش از این نیز استرالیا، بریتانیا و آلمان از تمامی اتباع خود خواسته بوده‌اند تا به دلیل مشکلات امنیتی به افغانستان سفر نکنند.

هرچند امارت اسلامی همواره ادعا‌های مبنی بر وجود تهدیدات امنیتی در افغانستان را رد کرده, اما در رابطه به این اقدام ایالت متحده واکنش نداشته است.

 

Botón volver arriba