Afganistan

آغاز بازرسی خانه به خانه در نیمروز

منابع محلی در نیمروز می‌گویند که طالبان صبح امروز بازرسی خانه به خانه را در مرکز ولایت نیمروز آغاز کرده‌اند.

کریم یکی از باشندگان شهر زرنج به آمو می‌گوید که طالبان ساعت ۶ صبح امروز یکشنبه بازرسی خانه به خانه را از منطقه ناحیه اول شهر زرنج آغاز کردند .

او می‌افزاید: «ساعت ۶ صبح هوا تاریک بود، دروازه کوبیده شد، باز کردم گروهی از طالبان شامل ۱۵ تن مردان و ۳ تن زنان بودند با صورت پوشیده بدون اجازه وارد خانه ما شدند و تمام اتاق های منزل را بازرسی کردند.»

به گفته منبع طالبان تمام کوچه‌های این منطقه را توسط رنجرها، تانک‌ها و نیروهای استخبارات مسدود کردند و منطقه حالت نظامی را به خود گرفته بود.

فریبا یکی دیگر از باشندگان شهر زرنج به آمو گفت که طالبان تلاشی را از منطقه ناحیه دوم ساعت ۷ صبح آغاز کردند و هر خانه را به مدت نیم ساعت به دقت بازرسی می‌کردند .

او ادامه داد: «طالبان داخل بکس‌ها، انباری، الماری‌ها، وسایل و ظروف اشپزخانه و حتی زیر فرش‌ها را به دقت جستجو می‌کردند. آنان به ما گفتند که دنبال سلاح و مهمات جنگی هستند و با ما کاری ندارند.»

فریبا می‌گوید که آنان توسط ۳ تن از خانم‌هایی که همراه شان بود تمام وسایل خانه را زیر و رو کردند و بر هم ریختند و حتی زنان و کودکان را نیز تلاشی می‌کردند .

او افزود که گروهی که برای تلاشی به منطقه‌شان آمده بود تعداد شان ۲۰ تن مرد و ۳ تن زنان بودند که به منظور پیدا کردن اسلحه، مهمات جنگی و وابستگی افراد به جبهات مخالف طالبان اقدام به بازرسی خانه‌ها کرده بودند.

این درحالی است که طالبان در ماه‌های گذشته در شهرهای کابل، هرات و مزارشریف هم اقدام به بازرسی خانه به خانه کرده بودند.

مردم در آن زمان با انتقاد از برخورد نا شایست افراد طالبان می‌گفتند که طالبان نیروی زن به همراه ندارد و مردان با حضور در فضای خصوصی خانه‌های مردم اقدام به بازرسی وسایل شخصی مردم می‌کنند.

Başa dön tuşu