AfganistanMültecilerDünyainsan hakları

ABD Dışişleri Bakanlığı ve İslamabad, ABD vizesi bekleyen Afganlar için yakın işbirliği içinde çalışıyor

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز سه شنبه فاش کرد که واشنگتن به طور فعال در ارتباط مستمر با اسلام آباد در رابطه با 25000 افغانی در پاکستان که در انتظار ویزای ایالات متحده هستند، مشغول است.
میلر بر اهمیت همکاری با حسن نیت با دولت پاکستان برای رسیدگی به هرگونه نگرانی مربوط به ایمنی افراد در خط لوله ویزا ایالات متحده تاکید کرد.
تمرکز اصلی ایالات متحده تضمین امنیت افراد آسیب پذیر و در معرض خطر، با منافع مشترک در اسکان امن و کارآمد پناهندگان و پناهجویان بین هر دو کشور است.

میلر به نمایندگی از دولت آمریکا از همه کشورها از جمله پاکستان خواست تا به تعهدات خود در رسیدگی به پناهجویان و پناهجویان عمل کنند. او همچنین از همسایگان افغانستان خواست تا به افغان هایی که به دنبال حمایت بین المللی هستند اجازه ورود بدهند.

نگرانی اصلی ما ایمنی افراد آسیب پذیر و در معرض خطر است. ما معتقدیم که تضمین اسکان امن و کارآمد پناهندگان و پناهجویان به نفع کشورهایمان است. و ما به همه شرکای خود می‌پیوندیم و از همه کشورها، از جمله پاکستان، می‌خواهیم تا به تعهدات مربوطه در برخورد با پناهجویان و پناهجویان پایبند باشند و تمام همسایگان افغانستان را قویاً تشویق کنیم تا اجازه ورود افغان‌هایی را که به دنبال حمایت بین‌المللی هستند، بدهند و با سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی هماهنگ کنند. میلر گفت.

به طور همزمان، سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) و شرکای بشردوستانه آن به طور فعال کمک های حیاتی را در گذرگاه های مرزی بین پاکستان و افغانستان ارائه می کنند.

در واکنش به بازگشت اجباری صدها هزار افغان، IOM گزارش داده است که نزدیک به 375000 افغان در دو ماه گذشته، عمدتاً از طریق گذرگاه های مرزی تورخم و اسپین بولدک، پاکستان را ترک کرده اند.

افزایش گذرگاه‌های مرزی به طرح بازگرداندن اتباع خارجی غیرقانونی پاکستان نسبت داده می‌شود که یک ضرب‌الاجل را برای «بازگشت داوطلبانه» همه افغان‌های غیرقانونی در پاکستان به کشورشان تعیین کرد.

کنسرسیوم مرزی به رهبری IOM خدمات ضروری مانند سرپناه، آب، بهداشت، وسایل خانگی، مراقبت های بهداشتی، حفاظت، تغذیه، کمک نقدی برای نیازهای اولیه، حمل و نقل و غذا را ارائه می دهد.

این کمک های حیاتی پاسخی به تشدید وضعیت بشردوستانه است و هدف آن رفع نیازهای فوری افغان های بازگشت اجباری است.

در حالی که جامعه بین المللی همچنان با بحران پناهجویان افغان دست و پنجه نرم می کند، همکاری بین ایالات متحده، پاکستان و سازمان های بشردوستانه نشان دهنده تعهد مشترک برای تضمین رفاه و ایمنی افرادی است که تحت تأثیر چالش های جاری در منطقه قرار گرفته اند.

Başa dön tuşu