Dünya

کودکان ناپدید شده در سانحه هواپیمای آمازون 17 روز بعد پیدا شدند

گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا اعلام کرد که چهار کودک ناپدید شده در سانحه هواپیما پیدا شده اند. این تکذیب از سوی مقامات ارتش صورت گرفت که در حال انجام تلاش های جستجو و نجات بودند.

در کلمبیا، در اول ماه مه، یک هواپیمای کوچک که اکسپدیشن AraracuaraSan José del Guaviare را انجام داد، در جنگل آمازون سقوط کرد. هفت نفر از جمله چهار کودک و یک خلبان در هواپیما بودند. ارتش کلمبیا چند روزی است که با داوطلبان در منطقه ای که آخرین سیگنال از هواپیما دریافت شده است، جست و جو می کند. در اوایل هفته، ارتش کلمبیا جسد سه بزرگسال را پیدا کرد. جستجو برای یافتن چهار کودک یازده ماهه، چهار، نه و 14 ساله ادامه یافت. دیشب گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا اظهاراتی گیج کننده کرد.

پترو، با ادعای وجود کودکانی که روزها تحت تعقیب هستند،یک شادی برای کشور مابه اشتراک گذاشت.

به گزارش مطبوعات کلمبیا، اظهارات مخالف از سوی مقامات ارتش اعلام شد. مقامات ارتش گفتند شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد این کودکان زندگی می کردند و منطقه ای که آنها در جنگل بودند شناسایی شده است.

گفته شد که این کودکان به دلیل دشواری تلاش های جستجو و نجات در جنگل های آمازون که از درختان بلند و بوته های انبوه تشکیل شده است، هنوز پیدا نشده اند. همچنین گفته شد که به ردپای بچه ها رسیده است.

گزارش شده است که میوه های جنگلی خورده شده در کنار اجساد پیدا شده و همچنین یک پناهگاه کوچک با شاخه ها در منطقه مجاور وجود دارد و در نهایت یک شیشه شیر بچه پیدا شد.

در پیامی که به زبان هویتوتو مورد استفاده مردم محلی منطقه منتشر شد، به کودکان گفته شد که در جنگل حرکت نکنند.

Başa dön tuşu