Afganistan

طالبان از آغاز روند انتقال زائرین به مکه خبر داد

وزارت ارشاد، حج و اوقاف طالبان اعلام کرده است که روند انتقال زائرین افغان از فرودگاه کابل به عربستان سعودی را آغاز کرده است.

شب گذشته،‌ شماری از مقامات ارشد طالبان به شمول رییس‌الوزرای این گروه و معاون سیاسی او در فرودگاه کابل حاضر شدند و گفته شده که بیشتر از ۳۰ هزار زائر از افغانستان در مراسم حج شرکت خواهند داشت.

با وجود اینکه طالبان زنان را از تمامی عرصه‌های اجتماعی حذف کردند، اما این گروه اعلام کرد که در مناسک حج امسال زنان نیز حضور دارند و همانند مردان با آن‌ها برخورد خواهد شد، هرچند که تعداد دقیق زنان اعزامی به حج را تاکنون اعلام نکرده‌اند.

رییس‌الوزرای طالبان نیز خطاب به زائران حج گفت که آن‌ها از مردم افغانستان نمایندگی می‌کنند و باید این کار را به خوبی انجام دهند.

وزارت حج طالبان پیشتر گفته بود که برای مراسم حج امسال، هر زائر سه هزار و ۹۲۴ دالر معادل ۳۴۰ هزار افغانی هزینه خواهد کرد که شامل اسکان در مکه و مدینه، غذا و هزینه‌های ترانسپورتی است.

شایان ذکر است،‌ افغانستان جزو فقیرترین کشورهای جهان است و از زمانی که طالبان قدرت را به دست گرفته، بیشتر از ۹۰ فیصد از مردم در آستانه فقر مطلق و قحطی قرار گرفته‌اند.

Başa dön tuşu