Afganistan

یک هیات حقیقت‌یاب به‌منظور بررسی درگیری‌های مرزی به ساحه اعزام می‌شود

رسانه‌های دولتی ایران گزارش داده‌اند که پس از درگیری‌های «شدید» میان مرزبانان این کشور با نیروهای سرحدی حکومت موقت (طالبان) یک هیات حقیقت‌یاب به منظور بررسی این مسئله به محل درگیری اعزام می‌شود.

ایسنا، یکی از رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی ایران ناوقت روز شنبه، ششم جوزا گزارش داده که به دنبال درگیری مرزی ایران و افغانستان مقام‌های دو کشور تفاهم کردند هیات حقیقت‌یاب مشترکی فردا به منطقه اعزام شود.

این رسانه به نقل از فرماندهی مرزبانی فراجا همچنان گزارش داده که درگیری با «آتش پرحجم مرزبانان ایرانی همراه بوده و تلفات شدیدی به طالبان وارد شده است.»

طبق ادعای این رسانه، یک مرزبان ایرانی بنام «محمدمهدی احمدی» کشته شده و سه مرزبان دیگر زخمی شده‌اند اما رسانه‌ی «ایرنا» گزارش داده که در این درگیری دو مرزبان ایرانی کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت‌های دفاع و داخله حکومت سرپرست (طالبان) نیز در پیوند به درگیری مرزی که حوالی ساعت ۱۱:۰۰ قبل از چاشت روز قبل آغاز شد بیانیه‌هایی منتشر کرده و مرزبانان ایرانی را به شروع درگیری متهم کرده‌اند.

همچنان حکومت تایید کرده که یک عضو امارت اسلامی را تایید کرده و از زخمی شدن تعداد دیگر خبر داده اما آمار دقیقی از تلفات فاش نشده است.

همچنان گزارش‌ها حاکی است که در پی درگیری بین نیروهای مرزبانی ایران و طالبان، از ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه روز شنبه پل ابریشم توسط نیروهای ایرانی با توقف یک دستگاه کامیون (تیلر) بر روی این پل مسدود شده است.

همچنان سایت حال‌وش که خبرهای سیستان و بلوچستان را منتشر می‌کند خبر داده که اهالی «روستاهای ساسولی، ماککی و حاتم در مناطق مرزی ایران خانه‌های خود را تخلیه» کرده‌اند.

 

Başa dön tuşu