Afganistan

ارتش پاکستان: دخالت اتباع افغان در اقدامات تروریستی در پاکستان نگران‌کننده است

ارتش پاکستان پس از کشته شدن کشته شدن ۱۲ سرباز این کشور در ایالت بلوچستان «دخالت اتباع افغان در اقدامات تروریستی در پاکستان یکی دیگر از نگرانی‌های مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.»

اردوی پاکستان روز چهارشنبه هفته پیش اعلام کرد که ۹ سرباز پاکستانی در حمله شبه نظامیان بر یک پایگاه نظامی در ولسوالی ژوب بلوچستان کشته شدند و همچنان در اعلامیه‌ای دیگری از کشته شدن ۳ سرباز دیگر خبر داد.

به دنبال افزایش ناامنی‌ها در پاکستان اردوی این کشور اعلامیه‌ای منتشر کرده و از آنچه که رفت‌و آمد آزاد اعضای تحریک طالبان پاکستانی (تی تی پی) در افغانستان و تولید هراس‌افکنی این گروه در پاکستان خوانده می‌شود ابراز نگرانی کرده است.

در اعلامیه‌ای ارتش پاکستان که ضمنا تهدیدآمیز نیز خوانده شده آمده است که ««دخالت اتباع افغان در اقدامات تروریستی در پاکستان یکی دیگر از نگرانی‌های مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. چنین حملاتی غیرقابل تحمل است و پاسخ مؤثر نیروهای امنیتی پاکستان را در پی خواهد داشت.»

حکومت سرپرست تاکنون مشخصا به اعلامیه ارتش پاکستان پاسخ نداده اما بارها تاکید کرده‌اند که به توافقنامه دوحه مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان علیه سایر کشورها پایبند هستند.

Başa dön tuşu