Afganistan

یونس راشد: نیمی از سه میلیون جوان تحصیل کرده افغانستان بیکار‌اند

معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی می‌گوید که در حال حاضر یک و نیم میلیون تحصیل‌کرده در کشور بیکار اند.محمد یونس راشد، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسمی در جوزجان گفته است که از میان سه میلیون جوان تحصیل کرده در افغانستان، در حال حاضر نصف آنان (یک ونیم میلیون جوان) در کشور بیکار اند.

به نقل از طلوع نیوز، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ که در مراسم فراغت ۱۰۸ جوان از یک دوره آموزشی در جوزجان صحبت می‌کرد گفت “در افغانستان نزدیک به ۳ میلیون جوانان دانش‌آموخته داریم که نصف آنان بیکار هستند.

اگر ما جوانان و یا مامورین کنونی را از وظایف‌شان سبک‌دوش کنیم و جوانان دیگر را به جای‌شان مقرر کنیم، این نیز انصاف نیست.”او افزود که سالانه ده هزار بست در کشور خالی می‌شود و در مقایسه به میزان بی‌کاری بسیار اندک است.

این مقام‌ وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی گفته که پس از این جوانان در بخش تجارت آنلاین به گونه‌ی مسلکی آموزش خواهند دید.

به گفته آقای راشد، سه میلیون دالر در ۱۸ مرکز انکشاف مهارت‌های جوانان در بخش آموزش تجارت آنلاین، کمپیوتر و زبان انگلیسی در ولایت‌های سمنگان، بلخ، جوزجان و فاریاب هزینه خواهد شد..

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ در ادامه صحبت‌هایش افزود که فکر و اندیشه جوانان باید وابسته به کشور بوده و متعهد به این وطن باشند.او از جوانان به عنوان قهرمانان و حاکمان آینده افغانستان نام برد و خطاب به آنان گفت که با کسب علم و تکنالوژی در پیشرفت کشور و استحکام نظام سهیم شوند.

Başa dön tuşu