AfganistanHayat

Dünya Gıda Programı Afganistan'a yardımın azaltılacağı konusunda uyardı

سه ماه پس از زلزله مرگبار اخیر در ولایت هرات و موج اخراج شهروندان افغانستان از کشور پاکستان همزمان با افزایش سطح نیازمندی شهروندان افغانستان، برنامه جهانی غذا از کاهش کمک‌هایش به دلیل کمبود بودیجه در افغانستان خبر داد.

این اداره نا وقت روز چهارشنبه، بیست‌و هفتم جدی در صفحه ایکس نگاشته است که در حال حاضر نزدیک به 200 میلیون تن در افغانستان نمی دانند وعده‌های غذایی بعدی شان را از کجا تامین کنند.

با این حال برنامه جهانی تصریح کرده است که ‏این سازمان هم‌چنان گفته است که این کاهش، اندازه و دامنه‌ی کمک‌های غذایی و نقدی را شامل می‌شود.

این اداره درحالی از کمبود بودیجه برای کمک به افغانستان خبر داده است که پیش از این برنامه جهانی غذا اعلام کرده بود که کمک‌های مالی پایدار جامعه بین‌المللی در مقیاس بزرگ به میلیون‌ها شهروند افغان کمک می‌کرد تا از زمستان‌های سخت عبور کنند و بیش از پنج میلیون نفر را از آستانه قحطی نجات دهد.

این اداره تاکید کرده بود اکنون پس از یک سال کمبود بودجه، تنها می‌تواند به نیازمندترین خانواده‌ها کمک کند تا در طول زمستان دست‌کم جان سالم به در ببرند.

برنامه جهانی غذا به تازگی اعلام کرده بود که به ۶۷۰ میلیون دالر نیاز فوری دارد، تا از دو میلیون مرد، زن و کودک در افغانستان حمایت کند.

پیش از این نیز این نیز سازمان‌های امدادیبه ویژه برنامه جهانی غذا درباره شرایط بد اقتصادی در افغانستان هشدار داده بودند.

اوچا نیز پچیش از این اعلام کرده بود که در حال حاضر بیش از ۲۹ میلیون نفر در افغانستان به کمک های بشردوستانه نیاز دارند.

این درحالی است که زلزله‌های اخیر هرات موج برگشت مهاجرین افغانستان از کشور‌های همسایه، افزایش فقر و بیکاری میزان نیازمندی در افغانستان را بیشتر از هر زمان دیگر افزایش بخشیده است.

 

Başa dön tuşu