دنیا

امریکا نے یمن میں حوثیوں کے ٹھکانوں پر ایک اور حملے کا اعلان کردیا۔

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (سنتکام) اعلام کرده که در حملات هوایی مشترک با نیرو‌های بریتانیایی به هشت هدف مناطق تحت کنترول حوثی‌ها در یمن را مورد حمله قرار داده است.

سنتکام با نشر روزسه‌شنبه، سوم دلو با نشر بیانیه‌ای گفته که این حمله در ساعت ۱۱:۵۹ دقیقه‌ی شب‌گذشته (دوشنبه، دوم دلو) به وقت محلی در مناطق تحت کنترول حوثی‌های تحت «حمایت ایران» صورت گرفته است.

به گفته سنتکام کشور‌های استرالیا، بحرین، کانادا و هالند از این حملات به مواضع حوثی‌های حمایت کرده‌‌اند.

در بیانیه‌ای فرماندهی مرکزی ارتش امریکا آمده است که «هدف از این حملات کاهش توانایی حوثی ها برای ادامه حملات بی پروا و غیرقانونی به کشتی های آمریکا و بریتانیا و همچنین کشتی های تجاری بین المللی در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن» صورت گرفته است.

به گفته سنتکام در حمله بر مواضع حوثی‌ها سامانه‌ها و پرتابگرهای موشکی، سامانه‌های پدافند هوایی، رادارها و تأسیسات انبار تسلیحات حوثی‌ها هدف قرار گرفته‌اند.

در همین حال امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه‌ی ایران در واکنش به حملات امریکا بر مواضع حوثی‌های یمن هشدار داده که و این اقدام را «خطای استراتیژیک» خوانده است.

گفتنی است که این هشتمین حمله امریکا به مواضع حوثی‌های یمن در جریان کمتر از یک ماه گذشته است.

حوثی‌های یمن هدف از حملات موشکی و پهپادی به کشتی‌ها بین المللی در دریایی سرخ را حمایت از فلسطینی‌ها گفته‌‌اند.

ازسوی‌هم رسانه‌های بین المللی نیز گزارش داده‌اند که در پی حملات امریکا و بریتانیا از تاریخ ۲۲ جدی تاکنون دست‌کم ۷۵ تن در مناطق حدیده، حجه، ضمار، تعز و البیضا کشته شده‌اند.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل نیز پیش‌نویس قطعنامه‌ی امریکا مبنی بر توقف حملات حوثی‌ها در دریایی سرخ تصویب کرد است.

 

واپس اوپر کے بٹن پر