مہاجریندنیاحقوق انساندیکھنا

کابل میں ایرانی سفارت خانے کے نائب: A.A کی مخالفت کرنے والے تارکین وطن کو ایران میں سیاسی سرگرمیوں میں حصہ لینے کی اجازت نہیں ہے۔

معاون سفارت ایران در کابل می‌گوید که مخالفان ا.ا. در ایران به عنوان پناهنده‌گان عادی زندگی می‌کنند و تهران به آنان اجازه‌ی فعالیت سیاسی نمی‌دهد.

اداره امور امارت اسلامی با نشر خبرنامه‌ی گفته که سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل این موضوع به روز دوشنبه، بیست و هفتم حمل در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، سید حسن مرتضوی گفته که تهران طرفدار روابط خراب میان افغانستان و همسایه ها نیست و تلاش می‌کند راه تعامل مثبت امارت اسلامی را با کشورهای منطقه هموار سازد.

او گفته است : مخالفین امارت اسلامی در ایران منحیث مهاجرین عادی زندگی می‌کنند و اجازه فعالیت‌های سیاسی را ندارند.”

این دیپلومات ایرانی همچنان گفته است که تهران ضمن فراهم ساختن زمینه بخاطر تطبیق توافقنامه‌های انجام شده در عرصه‌های مختلف میان ایران و امارت اسلامی، آماده همکاری در بخش‌های اقتصادی، تجارتی و صحی با افغانستان است.

براساس خبرنامه، مرتضوی ضمن تقدیر از موقف امارت اسلامی در خصوص مسائل بین‌المللی، بر گسترش مناسبات میان کابل و تهران، تاکید کرده است. امارت اسلامی به دنبال حمله راکتی و پهبادی ایران به اسرائیل، از تهران حمایت کرد و این اقدام را “دفاع مشروع” توصیف کرده بود.

در همین حال مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرای امارت اسلامی حمله ایران بر اسرائیل را حق دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران خوانده است.

او ضمن قدردانی از کمک و همکاری‌های ایران با مهاجران افغان، بر توسعه روابط میان کابل و تهران تاکید کرده و گفته است که امارت اسلامی خواهان مناسبات نیک با تمام همسایه‌ها می باشد.

 

واپس اوپر کے بٹن پر