Afghanistandie Welt

Das Islamische Emirat kündigte die Hilfe von 36 Millionen Dollar aus Japan an

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امارت اسلامی اعلام کرده که جاپان ۳۶ میلیون دالر در بخش‌های مختلف به افغانستان کمک خواهد کرد.

این وزارت روزپنجشنبه، پنجم دلو با نشر پیامی در صفحه ایکس گفته که محمدعباس آخند، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث امارت اسلامی با ریویچی فونتسو، مسوول بخش دوم خاور میانه وزارت امور خارجه جاپان در مورد برنامه‌ها و پروژه‌های مشترک دیدار و گفتگو کرده است.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث امارت اسلامی در این دیدار گفته که افغانستان نظر به موقعیت جغرافیایی از حوادث مختلف آسیب پذیر بوده و خواهان توجه مکتب، شفاخانه، غذا و سرپناه شده است.

همچنین مسوول بخش دوم خاور میانه وزارت امور خارجه جاپان با اشاره به ادامه حمایت از ادامه کمک‌های این کشور تاکید کرده که آنان تلاش می کنند تا در بخش‌های بنیادی انکشافی و ارتقای طرفیت مردم افغانستان همکاری کنند.

In einem Newsletter dieses Ministeriums heißt es unter Berufung auf Revichi Funtsu, dass Japan in diesem Jahr 58 Millionen Dollar für Afghanistan gespendet habe.

پیش از این نیز جاپان اعلام کرده بود که در همکاری با سازمان جهانی صحت برای تقویت ظرفیت پاسخگویی افغانستان به بیماری‌های عفونی ۶.۹ میلیون دالر کمک فراهم می‌ سازد.

 

Schaltfläche "Zurück zum Anfang"