the worldTechnology

واکنش کاخ سفید در مورد انتخابات ترکیه؛ این را ملت ترکیه تصمیم می‌گیرد

کاخ سفید بر سنت دموکراسی ترکیه در مورد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که در 14 ماه مه برگزار می شود و بیست و هشتمین دوره انتخابات پارلمانی اظهار نظر کرد.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه عموما از اظهار نظر در مورد انتخابات یا هر نامزدی خودداری می کنند، گفت: این را ملت ترکیه تصمیم می گیرد. گفت.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وقتی از کربی در مورد انتخابات ترکیه پرسیده شد، تاکید کرد که ترکیه دارای سنت دموکراسی و نهادهای دموکراتیک است. کربی تصریح کرد که آنها عموما از اظهار نظر در مورد انتخابات یا هر نامزدی خودداری می کنند،این را ملت ترکیه تصمیم می گیرد.گفت.

تحولات ایران و خلیج فارس

کربی با اشاره به اینکه ایران در دو سال گذشته 15 تهدید، حمله و توقیف را علیه ناوهای تجاری در حال تردد در آب های بین المللی انجام داده است، گفت: ایالات متحده اقداماتی را که حمل و نقل تجاری در خاورمیانه را تهدید و تداخل می کند، به شدت محکوم می کند. از عبارت استفاده کرد کربی تصریح کرد که آمریکا اجازه نخواهد داد آزادی کشتیرانی در آب های خاورمیانه از جمله تنگه هرمز و بابل ماندپ به خطر بیفتد و مصمم است در این مقطع از شرکای منطقه ای و بین المللی خود حمایت کند. کربی با اشاره به اینکه در این زمینه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) یک سری اقدامات برای تقویت موقعیت دفاعی خود در خلیج فارس انجام خواهد داد، گفت که فرماندهی مرکزی (سنتکام) اطلاعات دقیقی در مورد اینتقویت هادر خلیج فارس ارائه خواهد کرد. آمدن روزها. کربی با اشاره به اینکه آنها همچنین روی امنیت دریایی بین المللی در منطقه کار خواهند کرد، گفت:ایالات متحده به دنبال تشدید درگیری یا تنش با ایران نیست. تعهد ایران همراه با متحدان و شرکای جهانی خود در خاورمیانه، تضمین آزادی است. سفر در تنگه هرمز و دیگر آبراه های مهم ما مصمم هستیم به تجاوزات شما پاسخ دهیم. او گفت.

وضعیت در باهموت

کربی در پاسخ به سوالی درباره اخبار مربوط به عقب نشینی سربازان روسی در بهموت، اظهار داشت که ارزیابی های وی این است که بهموت همچنان یک منطقه مناقشه برانگیز است. کربی گفت: «به همه هشدار می‌دهم که چیزی را که روس‌ها، به ویژه (یوگنی، بنیانگذار شرکت امنیتی روسی واگنر) پریگوجین، درباره آنچه در اوکراین می‌گذرد، باور نکنند. گفت.

ادعا می شود که آفریقای جنوبی به روسیه اسلحه می فروشد

کربی در پاسخ به سوال سفیر ایالات متحده در پرتوریا در مورد ادعای فروختن سلاح و مهمات توسط جمهوری آفریقای جنوبی به روسیه در دسامبر 2022، کربی پاسخ داد که آنها مکرراً و شدیداً به سایر کشورها هشدار داده بودند که از روسیه حمایت نکنند و اظهار نظر مفصلی در این زمینه رد کرد. انجام دادن. کربی با بیان اینکه درباره مذاکرات دیپلماتیک درباره این موضوع اطلاعاتی ارائه نخواهد کرد، گفت: این یک مشکل جدی است.

Back to top button