افغانستانجهان

کانادا پذیرای نزدیک به 4000 افغان است که آماده پذیرش بیشتر هستند

کانادا تقریباً به تعهد خود مبنی بر پذیرایی از 40000 پناهجوی افغان تا پایان سال عمل می کند. وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که دولت این کشور به وعده خود مبنی بر انتقال حداقل ۴۰ هزار پناهجوی افغان به کانادا عمل کرده است.

مارک میلر اظهار داشت که در حال پذیرش درخواست های بیشتر شهروندان افغان برای مهاجرت به کانادا هستند.

میلر گفت: «در حال حاضر در حال بررسی و پیشبرد درخواست‌های مهاجرتی هستیم که قبلاً دریافت کرده‌ایم، و از طریق برنامه‌های مهاجرتی منظم، از جمله اسکان مجدد پناهندگان و حمایت خانواده، مهاجران افغان بیشتری را می‌پذیریم.»

وزیر مهاجرت کانادا گفت که برنامه جابجایی 40 هزار مهاجر افغان پس از سقوط کابل “یکی از بزرگترین برنامه های اسکان مجدد افغان ها در جهان است و کار ما ادامه دارد.”

آقای میلر به “ترور طالبان در افغانستان” اشاره کرد و گفت که اثرات آن بر حقوق و آزادی های مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران حد و مرزی ندارد.

وزیر مهاجرت اظهار داشت که حکومت طالبان بر افغانستان در ماه اوت 2021 منجر به “بحران سیاسی، اقتصادی و انسانی” در این کشور شد که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار داد.

دولت کانادا همچنان متعهد به اولویت‌بندی ارزیابی درخواست‌های واجد شرایط است و متعهد شده است که مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی، آموزش مهارت‌ها و خدمات اجتماعی را به پناهندگان افغان مقیم کانادا ارائه دهد.

کانادا در زمینه اسکان مجدد افغانها پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد و در میان پیشگامان راه اندازی یک برنامه خاص برای افغان های آسیب پذیر از جمله فعالان زن، مدافعان حقوق بشر، اقلیت های تحت تعقیب، افراد LGBTQ و روزنامه نگاران بود.

دکمه بازگشت به بالا