افغانستان

وضعیت ترک‌های مهاجر افغان در ترکیه محور گفت‌وگوهای مارشال دوستم با چاووش‌اوغلو

مارشال عبدالرشید دوستم معاون پیشین ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان امروز پنجشنبه با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه‌ی ترکیه در انقره دیدار کرد.

به گزارش کوکچه، در این دیدار که الحاج باتور دوستم رئیس حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و عضو مجلس نماینده‌گان نیز حضور داشت، طرفین برای مدت یک و نیم ساعت روی گفتگوهای صلح، برگزاری جلسه‌ی استانبول پیرامون صلح افغانستان و زمان برگزاری آن بحث و تبادل نظر نمودند.

هم‌چنان در این دیدار هردو جانب در مورد مهاجرین افغانستان در ترکیه، وضعیت ترک‌های افغانستان و هم‌کاری‌های بیش‌تر این کشور با دولت و مردم افغانستان گفتگو کردند.

الحاج مارشال عبدالرشید دوستم رهبر و بنیان‌گذار حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان از تلاش‌های همه جانبه‌ی کشور دوست و برادر ترکیه در بخش‌های مختلف و به‌خصوص گفتگوهای صلح قدردانی نموده، نقش و تاثیرگذاری این کشور را در برقراری صلح در افغانستان مهم خواند.

الحاج مارشال عبدالرشید دوستم نقش ترکیه را در نشست استانبول بارز خوانده تاکید کرد که مردم افغانستان از کشور ترکیه امیدوار اند تا در جلسه استانبول صلح دایمی که حقوق و خواست همه‌ی اقشار به شمول زنان و اقوام محروم افغانستان است، بر قرار گردد.

در همین حال وزیر خارجه‌ی ترکیه با تاکید بر تلاش‌های این کشور در مورد صلح افغانستان گفت که ترکیه به‌عنوان یک دوست دایمی از تامین صلح و ثبات در افغانستان و برقراری آن حمایت و هم‌کاری می‌نماید.
طرفین در این جلسه حضور کشور های ذیدخل در قضایایی افغانستان را در نشست استانبول مهم و ارزنده دانسته، صلح و ثبات دایمی در افغانستان آرزو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا