افغانستان

سیلاب های چند روز اخیر در کشور٬ جان ۴۱ نفر را گرفته است

منابع وابسته به سازمان ملل در کابل میگویند که سیلاب های اخیر در افغانستان توام با تلفات انسانی بوده که در آن چهل و یک نفر جان باخته اند.
(اوچا) دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان امروز اعلام داشت که در چند روز گذشته بر اثر بارندگی و سیلاب شدید در چندین ولایت کشور برعلاوه آن که ۴۱ نفر جان باخته اند٬ دها منزل مسکونی تخریب شده‌است.
در گزارش اوچا که وقایع ۱۱ تا ۱۵ آگست را باز تاب میدهد از جاری‌شدن سیلاب در ولایات شرقی، جنوبی، جنوب‌شرقی و مرکزی کشور یاد شده است٬ ولایت های کاپیسا، خوست، لوگر، ننگرهار، پکتیا و پروان گواه سرازیر شدن سیلاب های شدید شده اند.
در این سیلاب‌ها، ۱۷ نفر در کاپیسا، لوگر و پروان زخمی شده‌اند و حدود ۷۹۰ خانه در کنر، لغمان، ننگرهار و پروان آسیب‌ دیده یا کلا ویران شده‌است.
به گفته اوچا، در مجموع سه هزار و ۷۲۰ خانواده از سیلاب چند روز اخیر متاثر شده‌اند که از این میان ۲۴۰۰ خانواده آسیب ‌دیده را ساکنان ننگرهار تشکیل می‌دهند.
پس از ننگرهار، پکتیا با ۴۵۰ خانواده، لوگر ۲۵۰ خانواده، میدان وردک ۱۹۰، خوست ۱۵۰، لغمان ۱۲۸ خانواده و پکتیکا ۱۰۰ خانواده ولایاتی اند که به ترتیب بیشترین آسیب این سیلاب های اخیر متوجه آن‌ها شده‌است.
اوچا افزوده که کنر و کاپیسا خسارات کمتری را نسبت به ولایات دیگر متحمل شده‌اند. به گفته این نهاد، در این دو ولایت به ترتیب ۵۰ و ۱۰ خانواده آسیب دیده‌اند.
اوچا همچنین گفته که سیلاب اخیر علاوه بر تلفات جانی و تخریب منازل باعث از بین رفتن محصولات زراعتی، کشتزارها و زیرساخت‌ها نیز شده‌است و از ماه جون تاکنون به ۵۵ هزار نفر که تحت تاثیر باران‌ها و سیلاب شدید در سراسر کشور قرار گرفته‌اند کمک‌های اضطراری شده است.

منبع: خبرگزاری کوکچه

دکمه بازگشت به بالا