افغانستان

رهبر طالبان: لایحه و مقرره‌های دوره کرزی و غنی را زیر بررسی داریم

رهبر طالبان در تازه‌ترین اظهارات خود بار دیگر بر ایجاد «نظام خالص اسلامی» و لغو مقرره‌های غیر شرعی بیست سال گذشته تاکید کرده است.

در کلیپ‎ صوتی منتسب به ملا هبت‌الله آخندزاده که در صفحات اجتماعی منتشر شده، رهبر طالبان به زبان پشتو می‌گوید که تمام لایحه و مقرره‌های وزارتخانه‌های دولت‌های کرزی و غنی را خواسته و آن را با علما زیر بررسی دارند.

هبت‌الله آخوندزاده در این کلیپ‌های صوتی تاکید می‌کند که این کار جریان دارد و هر حکمی که «غیر شرعی و خلاف منافع مردم و ظالمانه» باشد لغو می‌شود.

او می‌افزاید: «(به) هر چیزی که خلاف شریعت باشد؛ اجازه نمی‌دهیم. هرقدر فشار زیاد آورده شود.»

او همچنان می‌گوید که به شرطی با جهان و مردم تعامل می‌کنند که خلاف شریعت نباشد.

ملا هبت الله این سخنان را در نشستی که اخیرا با مسئولین عمومی و رئیسان استخبارات این گروه در ۳۴ ولایت کشور که در قندهار برگزار شد، بیان کرده است.

در گزارشی که روزنامه شریعت روز گذشته در وب سایت خود منتشر کرده، آمده است که در این نشست مولوی عبدالحکیم قاضی القضات، شیخ مولوی نور الحق انور سرپرست ریاست عمومی اداره امور و ملا تاج‌ میر جواد معاون اوپراتیفی ریاست عمومی استخبارات این گروه نیز حضور داشته‌‌اند.

روزنامه شریعت به تاریخ دقیق برگزاری این نشست اشاره نکرده است.

در این کلیپ دو دقیقه‌ای که از رهبر طالبان منتشر شده است در مورد بازگشایی مکاتب دختران بالاتر از صنف ششم سخنی گفته نشده است.

این در حالی است که روز سه‌شنبه هفته جاری آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور برای اعضای کنونی و پیشین طالبان از جمله مقام‌های این گروه به خاطر سرکوب و خشونت علیه زنان در افغانستان از سوی آن‌ها، محدودیت صدور ویزا وضع کرده است.

دکمه بازگشت به بالا