افغانستان

«فداییان» کارزار توییتری طالبان | آسیب دیدگان می‌گویند که هنوز زخم‌هایشان بهبود نیافته‌است

 

طالبان درحالی در کارزار توییتری فداییان، عکس عاملان انتحاری‌ را نشر می‌کنند که در دو دهه‌ی پسین، در کنار نظامیان، هزاران فرد مُلکی نیز در حمله‌های آن‌ها کشته یا زخمی شده‌اند.

به نظر می‌رسد که طالبان با این کارزار می‌خواهند از حمله کنندگان انتحاری ستایش کرده و به گفته‌ی خود شان از «جان‌فشانی آن‌ها قدردانی کنند.»

وحید که به کمک ویلچر در برابر دوربین خبرنگار تلویزیون آمو نشسته‌است، روایت دردناکی از زخمی شدنش در حمله‌ی انتحاری طالبان در چهار راه صدارت کابل دارد؛ حمله‌ا‌ی که توسط یک آمبولانس بمب‌گذاری شده در ۲۷ جنوری ۲۰۱۸ انجام شد و جان ۹۵ تن را گرفت و بیش از ۱۶۰ تن دیگر در این حمله زخمی شدند.

او در باره‌ی آن حمله‌ی انتحاری می‌گوید: «آن روز من برای درخواست کار، به‌ یکی از اداره‌های ملکی وزارت داخله رفته بودم. هنگامی که از پُست بازرسی نیروهای امنیتی عبور کردم، دیدم نیروهای امنیتی با یک راننده‌ی آمبولانس‌ که اجازه‌ی ورود به‌شفاخانه‌ی جمهوریت را می‌خواست، در حال گفت‌وگو هستند. پس از بازرسی بدنی، نزدیک ساختمان کهنه‌ی وزارت داخله در چهارراهی صدارت ‌شدم که ناگهان به‌زمین ‌خوردم.»

او که از ناحیه‌ی سر و هر دو پا در آن حمله‌ی انتحاری زخم برداشته، طالبان را «گروهی قاتل» می‌داند و می‌گوید: «ریختن خون انسان‌ها، هیچ افتخاری ندارد و پست‌ترین وجدان‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند.»

حالا چهار سال از آن روزها می‌گذرد؛ اما زخم‌های وحید به‌کُلی بهبود نیافته است.

او تا اکنون ۸۰۰۰ هزار افغانی را برای درمان خود هزینه کرده؛ ولی هم‌چنان زمین‌گیر است.

انعام‌الله سمنگانی، یکی از سخن‌گویان طالبان درباره‌ی کارزار توییتری «فداییان» نوشته‌است: «فداییان اسلام نشان دادند که با اندک‌ترین نیروی مادی؛ اما با کمال قربانی و از خودگذری چطور می‌توان لشکر‌ مجهز به‌بهترین وسایل مادی را نابود ساخت. پیروزی و‌ آزادی ملت مسلمان افغانستان، مدیون قربانی‌های بی‌نظیر فرزندان فداکار این ملک و ملت در معرکه‌ی مادیات و معنویات است.»

انتحاری کردن در اسلام حرام است

یک عالم دین که نمی‌خواهد نامی از او گرفته شود، به‌خبرنگار تلویزیون آمو می‌گوید که انتحاری کردن در دین اسلام، جای‌گاه ندارد و حرام است.

او می‌افزاید: «ترویج ترور و وحشت، مخالف آموزه‌های اسلامی است و عاملان آن دشمن دین اسلام هستند.»

تا هنوز روشن نیست که طالبان چند حمله‌ی انتحاری را در افغانستان انجام داده‌اند و چقدر از شهروندان کشور در این حمله‌ها آسیب دیده‌اند.

برخی رسانه‌های مربوط به طالبان در گذشته اعلام کرده‌اند که حافظ بدرالدین برادر سراج‌الدین حقانی هماهنگ کننده‌ی ۷۵ حمله‌ی انتحاری در افغانستان بوده‌است‌. حافظ بدرالدین، در حمله‌ی یک هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی در وزیرستان پاکستان کشته شد.

«فداییان» کارزار توییتری طالبان | آسیب دیدگان می‌گویند که هنوز زخم‌هایشان بهبود نیافته‌است تلویزیون آمو.

منبع: تلویزیون آمو

دکمه بازگشت به بالا