افغانستانجهانعکس

پیام تسلیت و امداد جهانی به ترکیه بر اثر وقوع زلزله 7.7 ریشتری جهان

ناتو، اتحادیه اروپ، آمریکا، آلمان، انگلیس، ایتالیا، آذربایجان، قبرص شمالی، فرانسه، هند، اسرائیل، اوکراین، یونان، روسیه، مصر و بسیاری دیگر از کشورها و سازمان های بین المللی زلزله 7 ریشتری را تسلیت گفتند. . رهبران کشورها و سازمان ها با تسلیت برای جان باختگان این زلزله تاکید کردند که آماده کمک به ترکیه هستند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در خصوص زلزله ۷.۷ ریشتری که مرکز آن ترکیه بود، پیامی منتشر کرد. استولتنبرگ گفت: “ما در همبستگی کامل با ترکیه ایستاده ایم. من با رئیس جمهور اردوغان و وزیر امور خارجه چاووش اوغلو در تماس هستم. متحدان ناتو اکنون برای حمایت بسیج شده اند.”

سالیوان با بیان اینکه ایالات متحده عمیقا نگران زمین لرزه ویرانگر ترکیه و سوریه است، گفت: ما آماده ارائه هر گونه کمک ضروری هستیم. شرکای دولتی، “او به ایالات متحده دستور داد تا گزینه های واکنشی را برای کمک به کسانی که بیشتر از زلزله آسیب دیده اند در نظر بگیرد. ما با هماهنگی دولت ترکیه به نظارت دقیق اوضاع ادامه خواهیم داد.”
وزارت امور خارجه جمهوری ترک قبرس شمالی اعلام کرد: 8 خودرو و 20 پرسنل برای شرکت در فاجعه زلزله ترکیه با کشتی از بندر گیرنه به تاشوچو منتقل و از آنجا به محل حادثه منتقل خواهند شد. حوزه.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: “تیم THY و KTBK DAFYAR با 22 پرسنل به آنتپ می روند و تیم جستجو و نجات متشکل از 17 پرسنل فرماندهی نیروهای امنیتی با پگاسوس به آدیامان می روند.” گفته شده است.
تمیم بن حمد الثانی امیر قطر که با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور گفتگوی تلفنی داشت، مراتب تسلیت خود را ابلاغ کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیامی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور برای جان باختگان زمین لرزه 7.7 ریشتری که مرکز آن منطقه پازارجیک کوهرامانماراش بود، تسلیت گفت.بر اساس بیانیه کاخ کرملین، پوتین در پیامی تلگرامی به اردوغان در مورد زلزله قهرمانماراش فرستاده است.
از جنابعالی تقاضا دارم مراتب تاثر و حمایت خود را به خانواده و بستگان آن مرحوم و برای مجروحان این حادثه شفای عاجل آرزومندم. ما آمادگی داریم در این زمینه کمک های لازم را انجام دهیم.»
کرملین همبستگی خود را با آنکارا به دلیل زلزله ۷.۷ ریشتری جنوب ترکیه اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که این کشور با کمترین خسارت از این فاجعه عبور کند. وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد: بر اثر وقوع زمین لرزه، 2 فروند هواپیمای ایل-76 حامل تیم جستجو و نجات 100 نفره آماده اعزام به ترکیه هستند. از عبارات استفاده کرد
ابراهیم رییسی رئیس جمهور ایران در پیامی تسلیت جان باختگان زمین لرزه به مرکزیت قهرمان مرش که کشورهای منطقه را نیز متاثر کرد، به اشتراک گذاشت. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رجب طيب اردوغان رئيس جمهور در پيام كتبي خود با رجب طيب اردوغان رئيس جمهور و ملت تركيه به خاطر زلزله ارسالي تسليت گفت. از سوی دیگر، محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس ایران نیز در نطق خود در جلسه مجمع، به نمایندگی از مردم ایران، جان باختگان این زلزله را به مردم ترکیه و سوریه تسلیت گفت. .
سادیر کاپاروف رئیس جمهور قرقیزستان در پیامی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور برای جان باختگان زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که مرکز آن ناحیه پازارجیک کوهرامانماراش است و در مجموع ۱۰ استان را تحت تاثیر قرار داده است، تسلیت گفت. بر اساس بیانیه مکتوب مرکز مطبوعاتی ریاست جمهوری قرقیزستان، کاپاروف با تسلیت به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور در خصوص زلزله ای که منجر به تلفات جانی و ویرانی های فراوان در ترکیه شد، کاپاروف به نمایندگی از تمام مردم قرقیزستان و شخص خود، مراتب تسلیت خود را اعلام کرد. تسلیت به خانواده و بستگان جان باختگان این زلزله و شفای عاجل برای مجروحان.
شارل میشل، رئیس شورای اروپا، در بیانیه‌ای در توییتر، در خصوص زلزله ۷.۴ ریشتری که مرکز آن در منطقه پازارجیک قهرمان ماراش است و در مجموع ۱۰ شهر را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: «وقتی خبر ویرانگر را شنیدم، عمیقا متأسف شدم. زمین لرزه ای که صبح امروز برخی مناطق ترکیه و سوریه را لرزاند، “من به خانواده های زیادی که جان خود را از دست دادند تسلیت می گویم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل دارم. اتحادیه اروپا در همبستگی کامل با شما می ایستد.” از عبارات استفاده کرد
جوزپ بورل، نماینده عالی روابط خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا گفت: زمین لرزه ویرانگر صبح امروز ترکیه و سوریه را لرزاند و صدها نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. افکار ما با مردم ترکیه و سوریه است. اتحادیه اروپا آماده کمک است. ” او به اشتراک گذاشت.
یانز لنارچیچ، یکی از اعضای کمیسیون اتحادیه اروپا که مسئول مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه است، همچنین اعلام کرد که مکانیسم حفاظت مدنی اتحادیه اروپا که ترکیه در میان شرکت‌کنندگان در آن حضور دارد، فعال شده است. لنارچیچ با اشاره به اینکه مرکز هماهنگی واکنش اضطراری اتحادیه اروپا اعزام تیم های نجات از سراسر اروپا را هماهنگ می کند، اعلام کرد که تیم های جستجو و نجات از هلند و رومانی در راه هستند. لنارچیچ گفت که در وهله اول، 10 کشور اتحادیه اروپا تیم های جستجو و نجات را به ترکیه اعزام خواهند کرد.
الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در پیامی به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور به دلیل زلزله شدیدی که در ترکیه رخ داد، تسلیت گفت. تیم‌های وابسته به وزارت اورژانس آذربایجان پس از زلزله ۷.۷ ریشتری که مرکز آن در منطقه پازارجیک قهرمان‌ماراش بود و در مجموع ۱۰ استان را تحت تاثیر قرار داد، برای شرکت در عملیات جستجو و نجات به ترکیه حرکت کردند.
سرلشکر «اعتبار اسماعیل اف» رئیس خدمات ویژه نجات در موقعیت‌های اضطراری آذربایجان در بیانیه‌ای به مطبوعات گفت: به دستور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور ترکیه ۳۷۰ پرسنل و ۸ سگ تجسس و نجات به منظور از بین بردن آثار زلزله به ترکیه اعزام شدند. و از تلاش های جستجو و نجات در کشور برادرمان ترکیه حمایت می کند. اسماعیل اف، “ما خودروها و تجهیزات ویژه خود را نیز می بریم. برادران ما نیاز به کمک دارند. ما در کنار آنها خواهیم بود. اولاً 3 هواپیما در حال حرکت هستند که یکی از آنها باری و دو فروند هواپیمای مسافربری است.” گفت.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین با صدور پیامی برای جان باختگان زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که مرکز آن ناحیه پازارجیک کوهرامانماراش بود و در مجموع ۱۰ استان را تحت تاثیر قرار داد، تسلیت گفت.
زلنسکی در پستی که در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت بهترین آرزوهای خود را به ترکیه رساند. زلنسکی در پست خود به زبان ترکی گفت: من به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، مردم ترکیه و خانواده های قربانیان زلزله ترکیه تسلیت می گویم و برای همه مجروحان آرزوی بهبودی عاجل دارم. ما ایستاده ایم. توسط مردم ترکیه در این زمان سخت. ما آماده ارائه کمک های لازم برای غلبه بر پیامدهای فاجعه هستیم. از کلماتش استفاده کرد
ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، گفت: “افکار من امروز صبح با مردم ترکیه و سوریه است، به ویژه با اولین امدادگرانی که شجاعانه برای نجات افرادی که در زلزله سرگردان شده اند کار می کنند. بریتانیا آماده است به هر نحوی که می تواند کمک کند.” ” بیانیه را بیان کرد.
وزیر امور خارجه انگلیس هوشمندانه اعلام کرد که کشورش به دلیل زلزله ۷.۷ ریشتری جنوب ترکیه آماده کمک رسانی است.
کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان گفت: “ما عمیقاً از فاجعه ویرانگر زلزله در ترکیه و سوریه متأسفیم. صمیمانه تسلیت ما به خانواده قربانیان و افکار ما با همه مردم آسیب دیده است. یونان منابع و اراده خود را بسیج می کند. فورا کمک کنید.”
آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در توییتر خود نوشت: “ما با خبرهای وحشتناکی از ترکیه و سوریه بیدار شدیم. افکار من با همه کسانی است که نگران خانواده ها، دوستان و همسایگان کسانی هستند که در این زمین لرزه های وحشتناک جان خود را از دست دادند. همراه با ما. شرکا، ما به سرعت کمک را تحویل خواهیم داد.” از عبارات استفاده کرد
سازمان بهداشت جهانی (WHO)، “مناطقی در ترکیه وجود دارد که ما از آنها خبری نداریم، مطالعات ارزیابی خسارت ادامه دارد.” بیانیه را بیان کرد.
هانس کلوگه، رئیس سازمان بهداشت جهانی در اروپا، به ترکیه که یکی از اعضای سازمان جهانی بهداشت اروپا است و کسانی که در زلزله سوریه جان خود را از دست دادند، تسلیت گفت. کلوگه گفت: «سازمان جهانی بهداشت اروپا همچنین حمایت خود را از وزارت بهداشت و وزیر فخرالدین کوجا در واکنش به این فاجعه متعهد می‌کند.» از عبارات استفاده کرد
مارک روته نخست وزیر هلند در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی با بیان اینکه تیم جستجو و نجات هلند امروز به منطقه ای که زمین لرزه در آن رخ داده است می روند و گفت: اخبار وحشتناکی در مورد زلزله در ترکیه و سوریه وجود دارد. همه قربانیان و قربانیان این بلای طبیعی سنگین، تسلیت خود را به رئیس جمهور اردوغان اعلام کردم.
ووپکه هوکسترا، وزیر امور خارجه هلند گفت: “ما از خبر زلزله ویرانگر در ترکیه و سوریه شوکه شدیم. افکار ما با قربانیان، قربانیان ترکیه و سوری و خانواده های آنها است. هلند یک تیم جستجو و نجات شهری را به ترکیه اعزام خواهد کرد. این تیم، نیروی انتظامی، نظامی متشکل از تیم های کمک های اولیه و آتش نشانان می باشد. به اشتراک گذاشته شده است.
در بیانیه کتبی نخست وزیر ایتالیا، “نخست وزیر جورجیا ملونی از نزدیک تحولات زمین لرزه ویرانگر ترکیه در مرز سوریه و اطلاعات به روز شده توسط دفاع مدنی را دنبال می کند. ملونی نزدیکی و همبستگی خود را با مردم آسیب دیده ابراز می کند. در اثر زلزله. دفاع مدنی ایتالیا برای کمک های اولیه در دسترس است. ب
آنتونیو تاجانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا در حساب کاربری خود در توییتر به اشتراک گذاشت: “من در کنار مردم ترکیه هستم که در زلزله شدیدی که تلفات زیادی به بار آورد، ایستاده ام. کمک های ایتالیا از بین نخواهد رفت. وزارت امور خارجه در تماس با تمام ایتالیایی های منطقه آسیب دیده از زلزله.”
تاجانی در پیامی دیگر در توئیتر خاطرنشان کرد که با مولود چاووش اوغلو همتای ترک خود تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند تا نزدیکی ایتالیا را اعلام کنند و اعلام کنند که دفاع مدنی ایتالیا آماده کمک است.
وزیر ایتالیا در پیام دیگری در توئیتر نوشت: من در کنار مردم سوریه هستم که پس از سال ها جنگ با زلزله امروز ضربه خوردند. از عبارت استفاده کرد ضمناً اداره کل دفاع غیرنظامی ایتالیا بلافاصله پس از زلزله بزرگ ترکیه هشدار «سونامی» را برای سواحل ایتالیا صادر کرد که بعداً این هشدار لغو شد.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، پیشنهاد کمک به ترکیه را داد.
کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه در توییتر خود نوشت: «پس از زلزله مهیبی که ترکیه را لرزاند و تلفات زیادی بر جای گذاشت، صمیمانه تسلیت خود را به همکارم مولود چاووش اوغلو، کشورش و مردم ترکیه اعلام کردم. فرانسه در کنار مردم ترکیه ایستاده است».
کولونا با بیان اینکه کشورش آماده کمک به ترکیه است، در بیانیه سفارت ترکیه در فرانسه با ابراز تاسف از وقوع زمین لرزه شدید در منطقه پازارجیک کوهرامانماراش با خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی می کنیم. جان خود را در زلزله از دست دادند و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم. بیانیه ها گنجانده شد.
کولونا با بیان اینکه کشورش آماده کمک به ترکیه است، در بیانیه سفارت ترکیه در فرانسه با ابراز تاسف از وقوع زمین لرزه شدید در منطقه پازارجیک کوهرامانماراش با خانواده های قربانیان این حادثه ابراز همدردی می کنیم. جان خود را در زلزله از دست دادند و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.
ادگارس رینکوویچ، وزیر امور خارجه لتونی با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی درباره این زمین لرزه گفت: «خبرهای مخربی در مورد زلزله شدید و پس لرزه های بعدی در جنوب شرق ترکیه و سوریه وجود دارد.» رینکویچ با خانواده و عزیزان جان باختگان این زلزله تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.
کاتالین نواک، رئیس جمهور مجارستان در توییتر خود نوشت: “وقتی صبح امروز خبر غم انگیزی را از ترکیه شنیدم شوکه شدم.” وی با خانواده های جان باختگان این زلزله تسلیت گفت.
مصر در پیامی تسلیت جان خود را در زمین لرزه 7.4 ریشتری که مرکز آن ناحیه پازارجیک کوهرامانماراش بود و در مجموع 10 استان را تحت تاثیر قرار داد، تسلیت گفت. در بیانیه کتبی وزارت امور خارجه مصر آمده است که مصر برای جان باختگان زلزله ترکیه و سوریه تسلیت گفت.
در این بیانیه ضمن ابراز تسلیت صمیمانه خود به ملت‌های ترکیه و سوریه و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، مصر اعلام کرد که مصر آماده کمک به مقابله با این فاجعه است.
الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با بیان اینکه از زلزله به مرکز قهرمان مرش «عمیقاً متاسفم» اعلام کرد که دستوراتی برای تهیه برنامه کمک های اضطراری داده است. بر اساس بیانیه مکتوب سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، کوهن در پیام خود برای زلزله در قهرمان مرعش از عبارات زیر استفاده کرده است: «از طرف دولت ترکیه عمیق‌ترین تسلیت خود را به مردم ترکیه اعلام می‌کنم. اسرائیل برای زلزله ای که در جنوب ترکیه رخ داد، قلب ما با قربانیان این فاجعه است و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.
کوهن تصریح کرد که به وزارت خود دستور داده تا برنامه کمک های اضطراری را آماده کند، از سوی دیگر، به اشتراک گذاشته شد که یواز گالانت، وزیر دفاع اسرائیل نیز به ارتش و نهادهای وزارت اسرائیل دستور داده است تا کمک های بشردوستانه را ارائه کنند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی تسلیت جان خود را به مردم ترکیه و سوریه در زلزله ۷.۴ ریشتری که مرکز آن منطقه پازارجیک کوهرامانماراش بود، اعلام کرد. کنانی در سخنرانی هفتگی خود در نشست خبری هفتگی تهران با بیان اینکه ایران با ترکیه و سوریه زلزله زده همبستگی دارد، ضمن تسلیت به مردم ترکیه و سوریه، از خداوند منان برای آنها آرزوی رحمت کرد. کسانی که جان خود را از دست دادند و برای مجروحان شفای عاجل. این مقام ایرانی همچنین خاطرنشان کرد: ایران آمادگی دارد در صورت نیاز در چارچوب روابط همسایگی و دوستانه به دو کشور کمک کند.
ماریوش کامینسکی، وزیر کشور لهستان، در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: “ما تاییدیه رسمی برای پذیرش کمک هایمان به ترکیه دریافت کردیم. آتش نشانان امروز به ترکیه خواهند رفت.” به اشتراک گذاشته شده است. کامینسکی خاطرنشان کرد: 76 آتش نشان و 8 سگ نجات از لهستان به ترکیه اعزام خواهند شد.
دولت رومانی همچنین اعلام کرد که تیم های امدادی را به ترکیه اعزام خواهد کرد. کمیته موقعیت های اضطراری رومانی اعلام کرد که پس از مشورت با کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی، تیم های جستجو و نجات را به مناطق آسیب دیده اعزام خواهند کرد.
مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی منظم در پکن با بیان اینکه از نزدیک تحولات زمین لرزه 7.4 ریشتری را که کانون آن در منطقه پازارجیک کوهرامانماراش بود، دنبال می کنیم، گفت: ما پیشنهاد می کنیم. به جان باختگان تسلیت می گوییم و برای خانواده های داغدارشان صبر آرزو می کنیم و امیدواریم هر چه زودتر خانه هایشان را بازسازی کنیم.
سخنگوی مائو با بیان اینکه نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولگری‌های چین در ترکیه در اسرع وقت مکانیسم اضطراری را فعال می‌کنند و اطلاعات مربوط به شهروندان چینی آسیب دیده از زلزله را جمع‌آوری می‌کنند، گفت: تاکنون تلفات جانی (از شهروندان چینی) گزارش نشده است. ما از نزدیک وضعیت را در صحنه زیر نظر داریم و از شهروندانی که به آن نیاز دارند، حفاظت کنسولی ارائه خواهیم کرد. به شهروندان خود توصیه می کنیم که مراقب پس لرزه های زلزله باشند.»
گابریلوس لاندسبرگیس وزیر امور خارجه لیتوانی نیز با ابراز تاسف عمیق از وقوع زلزله گفت: ما به عنوان لیتوانی آماده ارائه چادر، پتو و خدمات پزشکی برای حمایت از عملیات امداد و نجات هستیم.
نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد که می‌توانند تیمی را برای نجات افراد زیر آوار زلزله به مرکز کوهرامان‌مراش به ترکیه اعزام کنند.
بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری لبنان، میقاتی جلسه استثنایی کابینه را در کاخ دولت در بیروت پایتخت این کشور برگزار کرد. میکاتی اظهار داشت که از زلزله ترکیه و سوریه به شدت متأسف هستند و نصیر یاسین وزیر محیط زیست لبنان در این خصوص با مقامات آنکارا تماس گرفت. میکاتی با بیان اینکه ترکیه برای نجات افراد زیر آوار درخواست حمایت کرده است، خاطرنشان کرد: تیم های جستجو و نجات از دفاع غیرنظامی و ارتش می توانند به منطقه اعزام شوند و در حال انجام این موضوع هستند.
در بیانیه کتبی وزارت امور خارجه الجزایر آمده است: الجزایر درد این فاجعه غم انگیز را با برادران خود در جمهوری برادر ترکیه و جمهوری عربی سوریه شریک است، همبستگی کامل خود را با این دو کشور برادر تایید می کند و امیدوار است که آنها با صبر، عزم و استقامت فراوان بر این مصیبت غلبه می کند.» بیانیه ها گنجانده شد. در این بیانیه آمده است که الجزایر به مردم و دولت دو کشور تسلیت گفت.
وزارت امور خارجه اتیوپی با ابراز تأسف شدید از این زمین لرزه گفت: ما با دولت و ملت ترکیه همبستگی داریم. از عبارت استفاده کرد این وزارتخانه ضمن تسلیت به خانواده جان باختگان این زلزله، برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.
دکمه بازگشت به بالا