افغانستان

پیش‌بینی سرما تا منفی 35 درجه سانتی‌گراد؛ «منع کار زنان روند کمک‌رسانی را متأثر کرده است»

دفترهماهنگی کمک‌های بشردوستانه‌ سازمان ملل (اوچا) پیش‌بینی کرده که دمای هوا در روز‌های آتی در بخش‌هایی از افغانستان تا -۳۵ درجه س‌گراد کاهش خواهد یافت.

«اوچا» در حساب توییترش نوشته که شرکای امدادرسان مشغول رساندن کمک‌های زمستانی از جمله پول نقد برای سوخت و لباس گرم هستند اما توزیع کمک‌ها به خاطر منع کار زنان در سازمان‌های غیردولتی از سوی طالبان به شدت متاثر شده است.

دیروز حکومت طالبان اعلام کرد که شاهراه سالنگ به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارات مالی مسافرین بروی ترافیک بسته شده است.

وزارت فواید عامه طالبان گفت به خاطر بارش برف و «هوای منجمد سالنگ که تا منفی٣٢ درجه سانتی‌گراد» می‌رسد، از رفت و آمد وسایط نقلیه در این شاهراه خودداری شود.

ساکنان دست کم ۱۵ ولایت افغانستان، از جمله غزنی، تخار و بدخشان از هوای به شدت سرد، یخ بندی‌ها و بندش راه‌های مواصلاتی حیاتی ابراز نگرانی کردند.

حتی شهر مزار شریف که امکانات در آنجا نسبتا خوب ارزیابی می‌شود، هم در سه روز گذشته برفباری شدید و سرمای بی‎سابقه را تجربه و زندگی روزمره مردم در این شهر به شدت مختل شده است.

وضعیت بی‌جاشدگان داخلی که در چادرها زندگی می‌کنند هم دشوار توصیف شده است. شماری در شبکه‌های اجتماعی از مرگ برخی افراد به دلیل هوای سرد خبر داده‌اند اما منابع مستقل مرگ افراد به دلیل سردی هوا را هنوز تائید نکرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا