افغانستانجهان

جایزه گرمی به یک سناتور امریکایی به دلیل کمک در خروج اعضای انستیتوت ملی موسیقی افغانستان اهدا می‌شود

بیل کسیدی، سناتور جمهوری‌خواه امریکا که به خروج اعضای انستیتوت ملی موسیقی افغانستان پس از تسلط طالبان کمک کرده، جایزه گرمی را به‌ دست می‌آورد.

بیل کسیدی روز دوشنبه، ۲۱ حمل، گفته است: «موسیقی روحیه دانشجویان انستیتوت ملی موسیقی افغانستان را به آزادی رساند. مهم نیست در کجای جهان هستید – کابل یا نیواورلئان – موسیقی با انعطاف، شور و فرهنگ ارتباط برقرار می‌کند.»

از کسیدی روز چهارشنبه، ۲۶ اپریل، در کنار فارل ویلیامز، برنده ۱۳ جایزه گرمی و چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده امریکا، تقدیر خواهد شد.

هاروی میسون جونیور، مدیر عامل اکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط در مورد جوایز گرمی گفته است: «جشنی است که مانند هیچ جشن دیگری نیست، زیرا ما رهبران کشورمان را با برخی از مشهورترین هنرمندان جهان گرد هم می‌آوریم.»

گفتنی است که پس از تسلط طالبان در افغانستان، دفتر کسیدی در تلاش برای کمک به ۲۷۲ نوازنده جوان، استادان و کارمندان انستیتوت ملی موسیقی افغانستان برای خروج از این کشور مشارکت داشت.

پس از بسته شدن میدان هوایی کابل در پی انفجار، او از اولویت دادن به دانشجویان حمایت و چندین بار با دولت قطر همکاری کرد تا عبور امن برای آن‌ها را تضمین کند.

دانشجویان و کارکنان انستیتوت ملی موسیقی افغانستان با خانواده‌های خود اکنون در پرتگال زنده‌گی می‌کنند؛ جایی که به آن‌ها اقامت رسمی داده شده است.

جوایز گرمی جوایزی است که توسط اکادمی ضبط ایالات متحده امریکا برای قدردانی از دستاوردهای بزرگ در صنعت موسیقی ارایه می‌شود.

این جوایز به‌عنوان معتبرترین و مهم‌ترین جوایز در صنعت موسیقی در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شود.

 

دکمه بازگشت به بالا