افغانستانجهان

هشدار هوای گرم برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در ایالات متحده

مرکز پیش بینی آب و هوا در آمریکا اعلام کرد که گرمای شدید در مناطق جنوبی و شمال شرقی این کشور مشاهده خواهد شد. این مرکز هشدار داد که ممکن است بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در روزهای آینده تحت تأثیر هوای گرم قرار بگیرند.

در ایالات متحده، مرکز پیش بینی آب و هوا نسبت به هوای بسیار گرم در بیش از ۲۰ منطقه از دشت های جنوبی این کشور و بخش هایی از شمال شرق هشدار داده است.

در این بیانیه آمده است: «گرماهای خطرناک در این هفته بیشتر ایالات متحده را تحت تأثیر قرار خواهد داد و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در حال حاضر تحت گرمای شدید هستند».

مرکز پیش بینی آب و هوا اعلام کرد که یک سوم جمعیت ایالات متحده تحت هشدارهای دمای شدید قرار دارند و بیش از ۸۰ درصد از جمعیت ایالات متحده (حدود ۲۶۵ میلیون آمریکایی) در هفت روز آینده تحت تأثیر هوای گرم قرار خواهند گرفت.

در حالی که گزارش شده بود که جنوب ایالات متحده از جمله تگزاس، اوکلاهاما و نیومکزیکو به شدت تحت تاثیر گرمای شدید قرار خواهند گرفت، سطوح رکورد در برخی مناطق با ۴۳ درجه سانتیگراد اندازه گیری شد.

خطر آتش سوزی جنگل

سرویس ملی هواشناسی (NWS) با صدور یک هشدار “پرچم قرمز” اعلام کرد که خطر آتش سوزی در منطقه از جنوب شرقی وایومینگ تا غرب نبراسکا بسیار زیاد است.

کتی هوچول، فرماندار نیویورک در بیانیه‌ای گفت: «من از همه مردم نیویورک می‌خواهم خود را برای گرما و رطوبت شدید این هفته آماده کنند و وضعیت هوای چند روز آینده را به دقت زیر نظر داشته باشند. .
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا