افغانستان

پیکر اکمل امیر به خاک سپرده شد

اکمل امیر با هفت تن از همراهانش یک هفته پیش در نبرد رویاروی با طالبان در سالنگ جنوبی، به شهادت رسیده بود، امروز ۲۸ حمل/ فروردین در شهرستان حصه اول استان کاپیسا به خاک سپرده شد.
فرمانده اکمل امیر، بصیر اندرابی و ۵ تن دیگر از همسنگران شان سه‌شنبه گذشته پس مقابله و نبرد سخت و نفسگیر در کوه‌های سالنگ به شهادت رسیدند‌. در یک هفته گذشته پیگر این فرمانده ضد طالبان و همراهانش نزد گروه طالبان که به تازگی به خانواده‌اش تسلیم داده شد تا امروز به خاک سپردند‌.
اکمل امیر و همراهانش یک ماه پیشتر از بیرون افغانستان خودشان را به کوه‌های سالنگ رساندند تا علیه طالبان بجنگند. به نقل از منابع طالبان مسوول اکمال گروه اکمل امیر را بازداشت کردند که در نتیجه شکنجه محل اختفای آنان افشا شده و به آن حمله صورت گرفته است‌. منابع معتبر می‌‌گویند که این نظامیان برجسته ارتش سابق افغانستان که در جبهه آزادی علیه طالبان می‌جنگیدند نخست از سوی طالبان بازداشت شده و سپس تیرباران شده اند.
منابع گفتند که پس از چند ساعت نبرد و ختم گلوله این افراد به دست طالبان افتادند.
طالبان یک روز پس از کشتن این افراد تنها پیکر فهیم سالنگی، یکی از اعضای این گروه ۷ نفری را اجازه دادند که دفن شود، اما اجازه مراسم جنازه و تکفین او را به خانواده‌اش نداند.
اجساد ۶ قربانی دیگر در یک هفته گذشته نزد طالبان بودند که همین مساله باعث شد تا جبهه آزادی شهادت این فرمانده خود را تا دیروز تایید نکند.
خانواده ا‌کمل امیر و جبهه آزادی امیدوار بودند که او در میان این قربانیان نباشد.
اکمل امیر، بصیر اندرابی، قربان علی بامیان، صبور فاریابی، فهیم سالنگی و احمد اندرابی هفت قربانی نبرد سالنگ‌ها هستند.
جان باختن این افراد در کوه‌های سالنگ با واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و بسیاری از شهروندان افغانستان با این قربانیان و خانواده‌های شان غم‌شریکی کرده و شهادت شان را جبران ناپذیر خواندند.
همزمان شماری از سیاسیون و نظامیان سابق نیز با نشر اعلامیه‌ای با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کردند.
جبهه مقاومت ملی افغانستان نیز با نشر اعلامیه‌ خواستار فعالیت مشترک گروه‌های ضد طالبان شد.

دکمه بازگشت به بالا