افغانستان

مقام اتحادیه اروپا بر حمایت و پشتیبانی از زنان افغانستان تاکید کرد

رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه اروپا در افغانستان در دیدار با هیئت سازمان همکاری‌های اسلامی تاکید کرده که خواست زنان افغانستان باید بخشی از هرگونه گفت‌وگو، تعامل و بحث‌های کلیدی در مورد افغانستان باشد.

شارژدافیر نمایندگی اتحادیه‌ی اروپا در کابل روز (سه‌شنبه، ۴ثور) با نشر پیامی در صفحه ایکس از دیدار رافایلا آیودیس، کاردار این اتحادیه با طارق‌علی بخیت، نماینده‌ ویژه سازمان همکاری اسلامی در کابل خبر داد.

بر اساس گزارش‌ها در این دیدار روی اوضاع حقوق بشری به ویژه حقوق آموزش زنان و وضعیت اقتصادی در افغانستان بحث‌وگفتگو صورت گرفته است.

خانم آیودیس حمایت اصولی از افغانستان به ویژه حمایت از حضور زنان و تامین حق آموزش دختران برای مردم کلیدی و حیاتی است.

سرپرست اتحادیه اروپا در افغانستان افزوده است که «صدای زنان باید بخشی از هر دیالوگ و تعامل سازنده در افغانستان باشد.»

گفتنی است که طارق‌علی بخیت در جریان سفر خود به افغانستان با مقامات امارت اسلامی در کابل دیدار و از دستاورد‌های زنان افغانستان در بخش‌های اقتصادی تقدیر کرده‌ است.

نماینده‌ی ویژه سازمان همکاری اسلامی در دیدار با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الورزای حکومت سرپرست تعلیم و تحصیل دختران برای کشورهای اسلامی را ارزشمند خوانده و تاکید کرده که کشورهای اسلامی آماده‌اند در بخش‌های تعلیمی و تحصیلی با افغانستان همکاری کنند.

این در حالی است که بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها بروی دختران و اجازه حضور آنان در اقتصاد، سیاست و اجتماع همواره از سوی سازمان‌ها و مقامات کشور‌های مختلف مطرح شده است.

 

دکمه بازگشت به بالا