افغانستان

بازداشت محمود کرزی وزیر پیشین شهرسازی از سوی طالبان

چندین منبع در گفت‌وگو با آمو تایید کردند که محمود کرزی، وزیر پیشین شهرسازی و برادر حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان شام دیروز از سوی طالبان بازداشت شده است.

این منابع می‌گویند که محمود کرزی هنگامی که می‌خواست از میدان هوایی کابل به امارات سفر کند، از سوی وزارت عدلیه طالبان بازداشت شده است.

در همین حال سه تن از سیاست‌گران افغانستان در کابل به سر می‌برند و با آقای محمود کرزی در تماس استند اما نمی‌خواهند نامی از آنان در این گزارش گرفته شود به خبرنگار آمو گفته‌اند که محمود کرزی عصر دیروز در میدان هوایی بین المللی احمدشاه ابدالی در کندهار بازداشت شده است.

محمود کرزی از سهم‌داران اصلی شهرک عینو مینه کندهار است.

او از چندین سال بدین‌سو با حامد هلمندی، یکی دیگر از سها‌مداران شهرک عینو مینه و مشاور محمد اشرف غنی در امور زراعت و مالداری، بر سر سهام این شهرک بحث و جدال حقوقی داشت.

منابع می‌افزایند که پس از بازگشت محمود کرزی به افغانستان نشست‌هایی میان محمود کرزی و حامد هلمندی در کندهار برگزار شد، اما ظاهرا این دو تن بر سر این موضوع به تفاهم نرسیده‌اند.

منابع آگاه به آمو گفته‌اند که ظاهرا وزارت عدلیه طالبان محمود کرزی را برای بررسی و رسیدگی به جنجال حقوقی میان این دو تن بازداشت کرده است.

محمود کرزی، نزدیک به یک هفته پیش به کابل بازگشته بود. طالبان تاکنون بازداشت آقای کرزی را رد و یا تایید نکرده‌اند.

 

دکمه بازگشت به بالا