افغانستانجهانعکس

تدارکات سال نو در کیف، پایتخت اوکراین در سایه جنگ

در حالی که جنگ بین روسیه و اوکراین در خط مقدم 1000 کیلومتری ادامه داشت، تدارکات کوچک سال نو در شهرهای مختلف به ویژه در کیف آغاز شد.

Savaşın gölgesindeki Ukrayna'nın başkenti Kiev'de yılbaşı hazırlıkları

در حالی که بیش از 9 ماه است که جنگ در اوکراین ادامه دارد، تدارکات کریسمس و سال نو در کیف پایتخت کشور زیر سایه جنگ آغاز شده است. بسیاری از ساکنان شهر برپایی درخت کریسمس را در میدان صوفیه در مرکز پایتخت تماشا کردند، جایی که قطعی برق اضطراری یا برنامه ریزی شده به دلیل حملات شدید ارتش روسیه به زیرساخت های انرژی ادامه داشت.
آناستازیا، 29 ساله که نصب درخت کریسمس را در میدان تماشا کرد و نخواست نام خانوادگی خود را ذکر کند، گفت که درگیری های خشونت آمیز در کشورش ادامه دارد و امسال جشن بزرگی در کشور برگزار نشد. به جنگ
آناستازیا با بیان اینکه مخالف برگزاری جشن های بزرگ در طول جنگ بود، اشاره کرد که برخی از نمادها که یادآور نزدیک شدن کریسمس هستند، به ویژه برای کودکان بسیار مهم هستند.
علیرغم جنگ، این نمادهای کوچک برای نشان دادن آینده روشن به کودکان مهم هستند. این نشان می دهد که ما آینده ای خواهیم داشت و خواهیم ایستاد.
ماریا ژرمن 10 ساله نیز اظهار داشت که دانش آموز است و به دلیل جنگ کلاس ها را آنلاین می گذرانند.
ژرمن با بیان اینکه مردم کشورش در شرایط سختی زندگی می کنند، تاکید کرد که آماده سازی کریسمس برای کودکان دیگری مانند او مهم است. ژرمن گفت: “الان برای همه بسیار سخت است. اما من بسیار خوشحالم که درخت کریسمس وجود دارد و زندگی ادامه دارد.” گفت.
ژرمن با بیان اینکه معتقد است جنگ به زودی به پایان خواهد رسید، گفت: “سال نو برای من به معنای شادی و نشاط است. امیدوارم این جنگ پایان یابد. من معتقدم که این جنگ حداکثر در مارس 2023 به پایان خواهد رسید.” او گفت.
الکساندر کلاچان 53 ساله که به همراه همسر و فرزندش به میدان آمده است، اظهار داشت که نصب درخت کریسمس را به صورت خانوادگی با هیجان تماشا کردند.
کلاچون با تاکید بر اینکه آماده سازی کریسمس و سال نو مایه شادی زیادی به ویژه برای کودکان است، ادامه داد:
“برپایی این درخت البته بسیار مهم است. ما برای فرزندانمان می جنگیم. ما از وطن خود برای آنها محافظت می کنیم، ما هر کاری برای کودکان انجام می دهیم. کودکان آینده ما هستند.”

دکمه بازگشت به بالا