افغانستاناقتصاد
موضوعات داغ

مقام روس از آمادگی مسکو برای کمک در بخش راه‌آهن افغانستان خبر داد

روسیه آمادگی مشارکت در پروژه خط‌آهن افغان-ترانس را اعلام کرد. الکسی اورچوک، معاون نخست‌وزیر روسیه، در حاشیه مجمع اقتصادی روسیه-جهان اسلام در شهر کازان گفت که مقامات روسی و طالبان در حال گفت‌وگو پیرامون این پروژه هستند.

اورچوک بدون ارائه جزئیات بیشتر از این گفت‌وگوها، تاکید کرد که مسکو آمادگی کامل برای مشارکت در ساخت خط‌آهن افغان-ترانس را دارد.

این پروژه یک همکاری سه‌جانبه میان افغانستان، پاکستان و ازبکستان است که قرار است شبکه خط‌آهن ازبکستان را از طریق افغانستان به شبکه خط‌آهن پاکستان متصل کند.

پیش از این، وزارت خارجه طالبان اعلام کرده بود که الهام محکموف، وزیر ترانسپورت ازبکستان، در دیداری با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در کابل، گفته است که یک تیم تخنیکی انجنیران را برای امکان‌سنجی این پروژه به افغانستان اعزام کرده و کار عملی آن آغاز شده است.

این پروژه راه‌آهنی می‌تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل منطقه ایفا کند و گسترش همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای درگیر را به دنبال داشته باشد. حالا با اعلام آمادگی روسیه برای مشارکت در این طرح، توسعه و تکمیل آن می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد.

 

دکمه بازگشت به بالا