افغانستانجهان

گوترش: تروریسم در افغانستان در حال تجدید حیات است

دبیرکل سازمان ملل در نشست مبارزه با تروریسم در اسپانیا از گسترش داعش و القاعده در افریقا و تجدید حیات در افغانستان می‌گوید. وی این مسئله را تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهانی می‌داند.

گوترش در نشست مبارزه با تروریسم در اسپانیا گفته است که داعش و القاعده نه تنها كه حاکمیت قانون، حقوق بشر و برابرى جنسيتى را نقص می‌كنند، بلکه اين گروه‌های افراطی زنان و دختران را با خشونت‌های جنسیتی هدف قرار می‌دهند.

او هم‌چنان علاوه کرده است كه اغلب به‌نام اينكه ديگر جنگ نيست و امنیت برقرار شده، کمک‌های بشردوستانه مسدود می‌شود و اين عمل رنج و نگرانى مردم، به‌ويژه آنان که بازماندگان عمل‌هاى تروریستى‌اند و يا هم مورد خشونت اين افراطی‌ها قرار گرفته‌اند و برای بازسازی زندگی به آن كمک‌ها نياز دارند را افزایش می‌دهد.

گوترش در ادامه با ابراز نگرانی در رابطه به سوء استفاده از تكنالوژى توسط تروريست‌ها گفته است که آنان به راحتى توسط تكنالوژى اين عصر برای گسترش و نشر دروغ، نفرت و تفرقه استفاده می‌كنند.

دبیرکل سازمان ملل بار دیگر بر تعهد به ارزش‌های اصلی، از جمله سرمایه‌گذاری در بهداشت، آموزش، حفاظت، برابری جنسیتی و سیستم‌های عدالتی که برای همه مردم قابل دست‌رسی باشد، تأکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا