جهان

کاخ سفید بحث در باره رفح را فوری خواند

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اینکه بحث در مورد رفح «فوری» است تاکید کرده که در حال برنامه‌ریزی برای تعیین زمان مذاکرات با تل آویو در واشنگتن هستند.

او روزچهارشنبه، ۲۷ مارچ در گفتگو با خبرنگاران افزود که « دفتر نخست وزیر اسرائیل موافقت کرده است که جلسه اختصاص داده شده به رفح را دوباره برنامه ریزی کند.»

سخنگوی کاخ سفید گفت‌وگو در باره رفح را «فوری و جدی» خوانده و تاکید کرده که «ما اکنون در حال کار بر روی یک تاریخ مناسب هستیم که برای هر دو طرف مفید باشد.»

ازسوی‌هم رسانه‌‌های بین المللی از سفر دو مقام ارشد اسراییلی هفته آینده به هدف گفت‌وگو در باره رفح به واشتگتن خبر داده‌اند.

این درحالی است که روز دوشنبه نتانیاهو سفر دو مقام این کشور را به واشنگتن در اعتراض به وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش بس در غزه و آزادی گروگان های حماس بود، لغو کرد.

در بیانیه‌ی دفتر نخست وزیر اسراییل ذکر شده بود که «آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت. این اقدام آمریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا لطمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشارهای بین‌المللی اجازه دستیابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد.»

در حالی که امریکا سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود در ۲۵ مارچ به این قطعنامه رای ممتنع داد.

این در حالی است که رغم خواست‌های جهانی مبنی بر آتش‌بس در غزه، اسراییل از آغاز عملیات نظامی بر رفح خبر داده است.

در همین حال بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه از زمان آغاز حملات اسراییل در غزه شمار قربانیان تاکنون ۳۲ هزار و ۴۹۰ تن رسیده است.

 

دکمه بازگشت به بالا