افغانستاناقتصاد

دو هزار منزل مسکونی برای زلزله زده‌گان در پکتیکا و خوست ساخته می‌شود

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، به ارزش نزدیک به ۱۳ میلیون دالر امریکایی از ساخت ۲۰۰۰ منزل برای زلزله زده‌گان در پکتیکا وخوست خبر داد.

این وزارت امروز با نشر خبرنامه‌یی گفته است که مولوی شرف‌الدین مسلم معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در دیدار با سید شفیق الطاف مسئول موسسۀ “معاونیت انسانی و انکشافی برای افغانستان”(AHDAA) در مورد اعمار منازل برای زلزله ‌زده‌گان اخیر در کشور بحث و گفتگو کرد.

در این دیدار مولوی مسلم از پس ‌لرزه‌ها در ولسوالی گیان پکتیکا یاد آور شده، گفته است که تیم‌های سروی منازل تخریب شده و تیم‌های تخنیکی انجنیران جهت تحقیق ساخت دوبارۀ منازل به ولسوالی‌های گیان، برمل، سپیره و زیړوک فرستاده شده است و پس از ارائه نظریات تیم تخنیکی “زلزله‌شناسی” در ولسوالی گیان اجازه ساخت‌ و ساز داده خواهد شد.

به گفتۀ وی؛ ساخت و ‌ساز منازل از سوی شماری از موسسات در ولسوالی‌های برمل، سپیره و زیړوک آغاز شده و این روند جریان دارد.

در همین‌حال، سید شفیق الطاف مسئول موسسۀ (AHDAA) روی فعالیت‌های موسسه در افغانستان صحبت کرده، گفته است که این موسسه در نظر دارد به ارزش ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دالر امریکایی ۲۰۰۰ منزل مسکونی برای زلزله ‌زده‌گان اخیر در پکتیکا و خوست بسازد.

گفتنی است که در اثر زلزلۀ اخیر در پکتیکا و خوست بیش از ۱۰۰۰ تن شهید و بیش از ۳۰۰۰ تن زخمی شدند و نیز حدود ۱۷ هزار منزل مسکونی به گونۀ کلی و یا هم قسماً تخریب شد.
منبع: خبرگزاری کوکچه

دکمه بازگشت به بالا