جهان

امریکا برای چارمین‌‌بار بر مواضع حوثی‌ها در یمن حمله کرد

فرماندهی مرکزی ایالت متحده امریکا (سنتکام) اعلام کرده که در چهارمین دور حملات هوایی این کشور بر عیله حوثی‌های یمن ۱۴ موشک بر مواضع این گروه شلیک کرده است.

سنتکام با نشر اعلامیه‌ای گفته که این حملات حوالی ساعت ۱۱:۵۹ دقیقه‌ی چهارشنبه‌شب، بیست‌وهفتم جدی به وقت صنعا پایتخت یمن انجام شده است.

در بیانیه‌ این مرکز آمده است که «نیروهای تحت فرمان ستاد فرماندهی مرکزی به ۱۴ موشک حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران که برای شلیک از مناطق کنترل خود، بارگذاری شده بودند، حمله کردند.»

به گفته ستاد فرماندهی مرکزی ایالت متحده این موشک‌های آماده پرتاپ « تهدیدی قریب‌الوقوع» کشتی‌های تجاری و نیروی دریایی آمریکا در منطثه بودند.

او افزوده است که حملات بر حوثی‌های یمن توانایی‌های «شبه نظامیان حوثی‌ را برای تداوم حملات به کشتی‌های بین المللی پ تجاری در دریای سرخ، تنگه باب المندب و خلیج عدن تضعیف» خواهد کرد.

گفتنی است که در یک هفته گذشته این چهارمین حمله نیرو‌های آمریکایی به مواضع شبه نظامیان حوثی‌ها یمن است.

همچنین جنرال مایکل اریک کوریلا، فرماندهی سنتکام با اشاره به اینکه حملات « بر تروریست‌های حوثی تحت حملات ایران» ادامه خواهد داشت تاکید کرده که «ما به اقدامات خود برای حفاظت از جان دریانوردان بی گناه ادامه خواهیم داد و همیشه از افراد خود محافظت خواهیم کرد.»

در همین‌ حال حوثی‌ها نیز اعلام کرده‌اند که در حمایت از فلسطینی‌ها کشتی‌های مرتبط با اسراییل را در دریایی سرخ و باب المندب با پهپاد و موشک هدف حمله قرار می دهند.

این در حالی است که وزارت خارجه ایالت متحده امریکا اعلام کرده که این کشور حوثی‌های یمن را دوباره در فهرست «گروه‌های تروریستی» قرار می دهد.

 

دکمه بازگشت به بالا