جهان

سقوط هواپیمای جنگی تاریخی بر خانه: ۱ کشته و ۱ زخمی

هواپیمای جنگی تاریخی که در روز هوانوردی در چب جمهوری چک در حال پرواز بود، ارتفاع خود را از دست داد و بر روی یک خانه سقوط کرد. در این حادثه خلبان جان خود را از دست داد و یک نفر نیز به طور جزئی مجروح شد.

پرواز در روز هوانوردی “روز هوا” در چب، جمهوری چک، جنگ جهانی دوم هاوکر طوفان Mk. IV. این جنگنده در ساعت ۱۵:۳۰ به وقت محلی ارتفاع خود را از دست داد و بر خانه ای در شهر پودراد در نزدیکی فرودگاه چب سقوط کرد. در حالی که خلبان در این حادثه جان خود را از دست داد، یک نفر نیز به طور جزئی مجروح شد. ساکنان منطقه سقوط هواپیما گزارش دادند که موتور هواپیما از بدنه آن جدا شده و در ۱۰ متری خانه سقوط کرده است: ما از مردم همکاری و کمک می خواهیم.

رادک هس، سخنگوی سازمان امداد و نجات پزشکی منطقه کارلووی واری گفت: «خلبان در محل حادثه جان باخت. یک نفر نیز به صورت جزئی مجروح شد. درمان او را در محل کامل کردیم. وی گفت: در حال حاضر مصدوم دیگری وجود ندارد.

کاترینا پسکووا، سخنگوی پلیس گفت: «ما در حال کار با یک هلیکوپتر و یک پهپاد در محل هستیم. برای بررسی سانحه با اداره بررسی سوانح هوایی همکاری خواهیم کرد. جاده های اطراف خانه به روی ترافیک بسته بود. ما به دنبال همکاری و کمک از مردم هستیم. اگر سقوط هواپیما را دیدید یا فیلم دوربین دارید، لطفا با ما تماس بگیرید.

حوادث هواپیما افزایش می یابد

بر اساس گزارش اداره بررسی سوانح هوایی چک، سقوط هواپیما در جمهوری چک طی سال گذشته رو به افزایش بوده است. دفتر تحقیقات که در مجموع ۹۴۶ سانحه در سال گذشته را بررسی کرده است، افزایش ۱۷ درصدی سقوط هواپیما را در مقایسه با سال قبل نشان می دهد. گزارش شده است که هواپیماهای کوچک تا وزن ۵۷۰۰ کیلوگرم که عموماً در پروازهای تفریحی و ورزشی و عملیات چتربازی مورد استفاده قرار می گیرند، در تمامی سوانح رخ داده در مرز چک دخیل بوده اند.
منبع: آژانس خبری بین‌المللی کوکچه

دکمه بازگشت به بالا