افغانستانورزش

آرجانتین از جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال میزبانی می‌کند

فدراسیون بین‌المللی فوتبال «فیفا» روز دوشنبه اعلام کرد که آرجانتین ماه آینده جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال را میزبانی خواهد کرد.

این مسابقات قرار بود در شهرهای مختلف اندونزیا برگزار شود، اما «فیفا» در ۲۹ مارچ پس از آن حق میزبانی از این کشور را سلب کرد که اندونزیا به تیم اسرائیل اجازه شرکت در این مسابقات را نداد.

انجمن فوتبال آرجانتین یک روز پس از لغو میزبانی اندونزیا به کنگره کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی پیشنهاد رسمی خود مبنی بر میزبانی این مسابقات از ۲۰ می تا ۱۱ جون را فرستاد.

سرجیو ماسا، وزیر اقتصاد آرجانتین در این باره گفت:«ما کاملا به انجمن فوتبال آرجانتین و ظرفیت آن برای سازماندهی و انجام این رویداد اعتماد داریم. ما به تصمیم دولت برای حمایت از این فرصت برای فوتبال آرجانتین با پیشبرد این رویداد اعتماد داریم و مطمئن هستیم که ما آرجانتینی‌ها میزبان بسیار خوبی خواهیم بود. ما همه احکام را امضا کرده ‌م. ما تمام ضمانت‌ها و قراردادهای بین‌المللی را امضا کرده‌ایم که به ‌عنوان یک دولت، فیفا از ما می‌خواهد.»

در همین حال جیانی اینفانتینو، رییس فیفا در اعلامیه‌ای گفته است که امسال جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال در کشوری برگزار می‌شود که با فوتبال زندگی می‌کند و نفس می‌کشد.

فیفا همچنان افزوده است که قرعه کشی رسمی این مسابقات روز جمعه در زوریخ سویس برگزار خواهد شد.

آرجانتین در سال ۲۰۰۱ میزبان جام جهانی زیر ۲۰ سال بود که چهارمین برد از شش عنوان قهرمانی خود را به دست آورد.

این در حالی است که این کشور به دنبال میزبانی مشترک فینال جام جهانی ۲۰۳۰ با اروگوای، چیلی و پاراگوای است.

دکمه بازگشت به بالا